Słownik pojęć

Czy wiesz, że aż 96% mikro firm zapewnia 75% wszystkich wpływów z podatków i wytwarza 51% zysku gospodarki kraju?

A tylko niewielkiej liczbie udaje się utrzymać na rynku dłużej niż rok bez dostatecznej wiedzy i znajomości przepisów.

A czy wiesz, że...

Ty też możesz coś zrobić, abyśmy mogli dalej działać i skutecznie Cię wspierać?

KRS 0000318482

Przejdź do Twój e-PIT
  P

Produkt cyfrowy

W odróżnieniu od produktów fizycznych, produkty cyfrowe są dostępne jedynie w wersji elektronicznej. Pomimo iż nie da się ich trzymać, dotykać czy smakować, mogą być przedmiotem konsumpcji, ponieważ przybierają różne formy, np.: e-booków, filmów, czy kursów online.

W zależności od definicji, niektórzy określają produktami cyfrowymi przedmioty, które są zarówno produkowane jak i rozpowszechniane za pomocą Internetu. Bardziej ogólnie można definiować je jako produkty sprzedawane online.

Standardowo produkt cyfrowy jest tworzony w formacie cyfrowym, tak aby był przeznaczony do użytku na komputerach oraz innych urządzeniach elektronicznych. Nie ma on więc namacalnej formy. Warto jednak mieć na uwadze to, że taki produkt musiał ktoś wymyślić i stworzyć, poświęcając tym samym swój czas, wiedzę i wysiłek.

Produkty cyfrowe również posiadają swój cykl życia, który często jest uzależniony od innych zmiennych, np. sezonowości, trendów, czy marketingu. Są jednak pewne sposoby, aby poszczególne etapy wydłużyć lub skrócić, tym samym zwiększając szansę na wyższą sprzedaż.

Częstym zabiegiem marketingowym jest wypuszczanie różnego typu zajawek (zwiastunów), jeszcze przed oficjalnym wypuszczeniem produktu na rynek. Dzięki takiemu zabiegowi można wzbudzić pożądanie konsumentów i przykuć ich uwagę.

 

 

Podstawa prawna:

1)      Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (t.j. Dz. U. z 2023 r. poz. 2759 z późn. zm.).

 

Zobacz także: