
Czy wiesz, że aż 96% mikro firm zapewnia 75% wszystkich wpływów z podatków i wytwarza 51% zysku gospodarki kraju?
A tylko niewielkiej liczbie udaje się utrzymać na rynku dłużej niż rok bez dostatecznej wiedzy i znajomości przepisów.
A czy wiesz, że...
Ty też możesz coś zrobić, abyśmy mogli dalej działać i skutecznie Cię wspierać?
KRS 0000318482
M | |
---|---|
Marketing instytucjonalny |
Zaspokajanie potrzeb przy jednoczesnym osiąganiu zysków stanowi podstawę pojęcia marketingu. Wyróżnia się wiele jego rodzajów: mikromarketing, makromarketing, ekomarketing, internetowy, wielopoziomowy czy instytucjonalny. Rozumie się przez niego marketing towarów i usług skierowany do przedsiębiorstw, rządów oraz innych organizacji nastawionych i nie nastawionych na zysk, wykorzystywany w procesie wytwarzania dóbr i usług, które następnie te podmioty przetworzą lub zużyją w celu odsprzedaży innym firmom, będącym użytkownikami końcowymi, lub indywidualnym konsumentom. Ponadto marketing instytucjonalny odnosi się do podmiotów pełniących określone funkcje w danym podmiocie (przedsiębiorstwie). Są to pracownicy zaangażowani w działalność marketingową, akwizycyjną, badawczą i rozwojową. W celach marketingowych korzysta się również z usług podmiotów zewnętrznych. Zalicza się do nich instytucje badawcze, agencje reklamowe i PR-owe oraz świadczące usługi analityczne. Ważną część całego procesu marketingowego stanowią instytucje naukowe, zapewniające profesjonalną kadrę – zarówno na etapie kształcenia jak i oferowania usług. Niebagatelną rolę dla omawianego zjawiska pełni informacja i reklama, umożliwiające bezpośrednie dotarcie do potencjalnych klientów/konsumentów z profesjonalnie dopasowanymi i skomponowanymi treściami. Marketing można określić mianem działania strategicznego. Z tego powodu wskazane jest korzystanie z usług świadczonych przez firmy konsultingowe. Planowanie działań z zakresu marketingu powinno opierać się na wizji przedsiębiorstwa, warunkach rozwoju, docelowej grupie odbiorców oraz ich potencjale nabywczym. W ten sposób dokonuje się pozycjonowanie podmiotu na rynku. Jego funkcjonowanie w warunkach równowagi rynkowej sprzyja zarówno oferującemu dane dobro rynkowe, jak grupie docelowej prowadzonej działalności. Z omawianym terminem związane jest pojęcie struktury marketingowej. Oznacza ona – po pierwsze: pozycję marketingu w danym podmiocie, po drugie: relację hierarchiczną tego działu. Obszar marketingu w ramach danego przedsiębiorstwa może być określany na podstawie kryteriów: geograficznego, asortymentowego, funkcjonalnego itp. Podobnie ten dział powinien być zorganizowany według określonej struktury hierarchicznej i systemowej. To znaczy występuje w nim relacja przełożony – podwładny, a ponadto określeni pracownicy zajmują się poszczególnymi częściami procesu marketingowego. Zaliczyć można do nich specjalistów zajmujących się: reklamą, badaniami, planowaniem strategicznym i zarządzaniem. Zobacz także: |
Chcesz nas wesprzeć?
Jak widzisz, serwis mikroPorady.pl jest wolny od reklam. Działamy dzięki ofiarności naszych użytkowników, którzy przekazują nam wpłaty i darowizny. Nawet w bardzo niewielkich kwotach.
Twoja pomoc pozwoli na:
Warto wiedzieć
Komunikat w związku realizacją obowiązku z art. 13 RODO
Informacja nt. Cookies
Załóż konto, by w pełni korzystać z bezpłatnego wsparcia w prowadzeniu firmy
Rejestracja zajmie Ci 1 minutę.
Dostajesz bezpłatny dostęp do niezbędnej wiedzy i informacji.
Zarejestruj się – to zajmie niecałą minutę a otworzy przed Tobą tyle nowych możliwości!
W jaki sposób zajmujemy się Twoimi danymi osobowymi?
W każdej chwili możesz przeczytać w całości nasz Regulamin Serwisu i Politykę prywatności.
Wiemy jednak, że jako mikroprzedsiębiorca masz niewiele czasu na zgłębianie całości dokumentów, więc przygotowaliśmy skrót najważniejszych zapisów:
Nasz serwis jest również w 100% zgodny z RODO. W każdej chwili możesz uzyskać dostęp do swoich danych, sprawdzić gdzie i w jaki sposób są one przechowywane. Oczywiście w dowolnym momencie możesz je również usunąć.
Klikając "Akceptuję Warunki" oświadczasz, że rozumiesz i akceptujesz nasz Regulamin Serwisu i Politykę prywatności.
Zarejestruj się – to zajmie niecałą minutę a otworzy przed Tobą tyle nowych możliwości!
W jaki sposób zajmujemy się Twoimi danymi osobowymi?
W każdej chwili możesz przeczytać w całości nasz Regulamin Serwisu i Politykę prywatności.
Wiemy jednak, że jako mikroprzedsiębiorca masz niewiele czasu na zgłębianie całości dokumentów, więc przygotowaliśmy skrót najważniejszych zapisów:
Nasz serwis jest również w 100% zgodny z RODO. W każdej chwili możesz uzyskać dostęp do swoich danych, sprawdzić gdzie i w jaki sposób są one przechowywane. Oczywiście w dowolnym momencie możesz je również usunąć.
Klikając "Akceptuję Warunki" oświadczasz, że rozumiesz i akceptujesz nasz Regulamin Serwisu i Politykę prywatności.
Rejestracja
Na podany adres e-mail wysłany został link aktywujący konto.
Przypomnienie hasła
Na podany adres e-mail wysłany został link do zmiany hasła.
Gdy potrzebujesz
porady, u nas zawsze
ją otrzymujesz*
*Czy wiesz, że aż 96% mikro firm zapewnia 75% wszystkich wpływów z podatków i wytwarza 51% zysku gospodarki kraju? A czy wiesz, że tylko niewielkiej liczbie udaje się utrzymać na rynku dłużej niż rok z powodu braku dostatecznej wiedzy, znajomości przypisów i kompetencji?
A czy wiesz, że...
Ty też możesz coś dla nas
zrobić, abyśmy mogli dalej działać
i skutecznie Cię wspierać?
Wpisz nasz KRS w Deklaracji Podatkowej Twój e-PIT!
Przechodzisz właśnie do usługi
Twój e-PIT Ministerstwa Finansów
Aby skutecznie przekazać 1,5% na Projekty Fundacji
mikroPorady.pl i jestemSzefem.pl
wystarczy wpisać:
lub wyszukać na liście:
Akademia Liderów Innowacji i Przedsiębiorczości Fundacja dr Bogusława Federa
Pomogliśmy już wielu mikro przedsiębiorcom.
Dzięki Twojej wpłacie możemy pomagać kolejnym.
Porady były pomocne?
Pomóż nam stworzyć ich więcej
ING Bank Śląski SA
88 1050 1924 1000 0092 7073 7167
Akademia Liderów Innowacji i PrzedsiębiorczościFundacja dr Bogusława Federa