
Czy wiesz, że aż 96% mikro firm zapewnia 75% wszystkich wpływów z podatków i wytwarza 51% zysku gospodarki kraju?
A tylko niewielkiej liczbie udaje się utrzymać na rynku dłużej niż rok bez dostatecznej wiedzy i znajomości przepisów.
A czy wiesz, że...
Ty też możesz coś zrobić, abyśmy mogli dalej działać i skutecznie Cię wspierać?
KRS 0000318482
M | |
---|---|
Marketing ekologiczny |
Jest to rodzaj marketingu, będący odpowiedzią na konieczność wdrażania praktyk ekologicznych i powstałe w związku z tym na rynku potrzeby. Definiuje się go jako proces służący zaspakajaniu potrzeb konsumentów. Następuje to poprzez efektywne planowanie, realizowanie założeń, politykę cenową, reklamę i promocję, a także końcową dystrybucję. Działania marketingowe podejmowane w celu wyprodukowania, dystrybucji i promocji produktów przyjaznych dla środowiska. Marketing ekologiczny nazywany jest inaczej ekomarketingiem, marketingiem zielonym, marketingiem środowiskowym czy marketingiem odpowiedzialnym ekologicznie. Czynniki sprzyjające rozwojowi zielonego marketingu:
Zielony marketing ma działanie dwukierunkowe, a jego sukcesy niosą ze sobą zalety zarówno dla nadawcy jak i odbiorców danych dóbr (towarów, usług). Nie jest jednak wykluczone działanie niekomercyjne ekomarketingu, którego celem jest ochrona środowiska jako dobra wspólnego. Działania realizowane w jego ramach mogą dotyczyć wpływu na konsumentu lub wpływu na producenta. Do czynności z zakresu marketingu ekologicznego zalicza się m.in.:
Ekomarketing staje się co raz bardziej „modny”. Jest on obecnie ogromną szansą do zwiększenia popularności oferowanych produktów i prestiżu przedsiębiorstwa, jednocześnie przyczyniając się do ratowania planety. Skuteczność podejmowanych działań i skuteczność wpływu na odbiorców, uzależniona jest między innymi od polityki informacyjnej. Istnienie w przestrzeni wiedzy powszechnej o podejmowanych przez dany podmiot inicjatywach ekologicznych lub zmianach na korzyść środowiska, wpływa na zainteresowanie nim wśród potencjalnych konsumentów. Współcześnie jednak obserwuje się pozorność działań ekologicznych. Producenci często informują o działaniach proekologicznych, które jednak w rzeczywistości są fałszywe. Do najpopularniejszych działań związanych z marketingiem ekologicznym funkcjonujących w świadomości społecznej jest sadzenie drzew, wytwarzanie produktów z recyklingu czy przeciwdziałanie skutkom zanieczyszczeń środowiska. Zielony marketing może w perspektywie najbliższych lat okazać się jedną z najskuteczniejszych form marketingu. Zobacz także: |
Chcesz nas wesprzeć?
Jak widzisz, serwis mikroPorady.pl jest wolny od reklam. Działamy dzięki ofiarności naszych użytkowników, którzy przekazują nam wpłaty i darowizny. Nawet w bardzo niewielkich kwotach.
Twoja pomoc pozwoli na:
Warto wiedzieć
Komunikat w związku realizacją obowiązku z art. 13 RODO
Informacja nt. Cookies
Załóż konto, by w pełni korzystać z bezpłatnego wsparcia w prowadzeniu firmy
Rejestracja zajmie Ci 1 minutę.
Dostajesz bezpłatny dostęp do niezbędnej wiedzy i informacji.
Zarejestruj się – to zajmie niecałą minutę a otworzy przed Tobą tyle nowych możliwości!
W jaki sposób zajmujemy się Twoimi danymi osobowymi?
W każdej chwili możesz przeczytać w całości nasz Regulamin Serwisu i Politykę prywatności.
Wiemy jednak, że jako mikroprzedsiębiorca masz niewiele czasu na zgłębianie całości dokumentów, więc przygotowaliśmy skrót najważniejszych zapisów:
Nasz serwis jest również w 100% zgodny z RODO. W każdej chwili możesz uzyskać dostęp do swoich danych, sprawdzić gdzie i w jaki sposób są one przechowywane. Oczywiście w dowolnym momencie możesz je również usunąć.
Klikając "Akceptuję Warunki" oświadczasz, że rozumiesz i akceptujesz nasz Regulamin Serwisu i Politykę prywatności.
Zarejestruj się – to zajmie niecałą minutę a otworzy przed Tobą tyle nowych możliwości!
W jaki sposób zajmujemy się Twoimi danymi osobowymi?
W każdej chwili możesz przeczytać w całości nasz Regulamin Serwisu i Politykę prywatności.
Wiemy jednak, że jako mikroprzedsiębiorca masz niewiele czasu na zgłębianie całości dokumentów, więc przygotowaliśmy skrót najważniejszych zapisów:
Nasz serwis jest również w 100% zgodny z RODO. W każdej chwili możesz uzyskać dostęp do swoich danych, sprawdzić gdzie i w jaki sposób są one przechowywane. Oczywiście w dowolnym momencie możesz je również usunąć.
Klikając "Akceptuję Warunki" oświadczasz, że rozumiesz i akceptujesz nasz Regulamin Serwisu i Politykę prywatności.
Rejestracja
Na podany adres e-mail wysłany został link aktywujący konto.
Przypomnienie hasła
Na podany adres e-mail wysłany został link do zmiany hasła.
Gdy potrzebujesz
porady, u nas zawsze
ją otrzymujesz*
*Czy wiesz, że aż 96% mikro firm zapewnia 75% wszystkich wpływów z podatków i wytwarza 51% zysku gospodarki kraju? A czy wiesz, że tylko niewielkiej liczbie udaje się utrzymać na rynku dłużej niż rok z powodu braku dostatecznej wiedzy, znajomości przypisów i kompetencji?
A czy wiesz, że...
Ty też możesz coś dla nas
zrobić, abyśmy mogli dalej działać
i skutecznie Cię wspierać?
Wpisz nasz KRS w Deklaracji Podatkowej Twój e-PIT!
Przechodzisz właśnie do usługi
Twój e-PIT Ministerstwa Finansów
Aby skutecznie przekazać 1,5% na Projekty Fundacji
mikroPorady.pl i jestemSzefem.pl
wystarczy wpisać:
lub wyszukać na liście:
Akademia Liderów Innowacji i Przedsiębiorczości Fundacja dr Bogusława Federa
Pomogliśmy już wielu mikro przedsiębiorcom.
Dzięki Twojej wpłacie możemy pomagać kolejnym.
Porady były pomocne?
Pomóż nam stworzyć ich więcej
ING Bank Śląski SA
88 1050 1924 1000 0092 7073 7167
Akademia Liderów Innowacji i PrzedsiębiorczościFundacja dr Bogusława Federa