
A tylko niewielkiej liczbie udaje się utrzymać na rynku dłużej niż rok bez dostatecznej wiedzy i znajomości przepisów.
Ty też możesz coś zrobić, abyśmy mogli dalej działać i skutecznie Cię wspierać?
I | |
---|---|
Interesariusze |
Jest to pojęcie odnoszące się do funkcjonowania przedsiębiorstwa, ale nie w stricte ekonomicznym znaczeniu. Oznacza bowiem podmioty, związane z danym przedsiębiorstwem. Związanie to może mieć charakter przymusowy, okazjonalny, incydentalny, bądź być efektem oddziaływania przedsiębiorstwa na społeczeństwo. Rozmiar firmy najczęściej jest wprost proporcjonalnie do liczby interesariuszy. Zalicza się do nich m.in. organy i kierowników (zarząd, rada nadzorcza, wspólnicy) i pracowników – klasyfikując ich jako interesariuszy wewnętrznych. Znacznie większą grupę tworzą interesariusze zewnętrzni: klienci, dostawcy, media, władze państwowe, konkurencji, związki zawode itd. W przypadku tych drugich katalog jest nieograniczony. Kryterium zaliczania się do tej grupy jest istnienie powiązania z przedsiębiorstwem, bądź odczuwanie wpływu jego działania. Z omawianym terminem związana jest zasada społecznej odpowiedzialności biznesu. Przedsiębiorstwa powinny wypracować mechanizm, dzięki któremu ich funkcjonowanie będzie zintegrowane z kwestiami społecznymi, etycznymi, środowiskowymi oraz problemami konsumentów. Niezwykle ciężko jest wskazać, która z grup interesariuszy – wewnętrzni czy zewnętrzni odgrywa donioślejszą rolę. Pracownicy tworzą zespoły i są podstawą funkcjonowania przedsiębiorstwa, zapewnienia jego nieprzerwanej obsługi i wypracowywania zysków. Udziałowcy i zarząd są odpowiedzialni za podejmowanie najistotniejszych decyzji i opracowywanie strategii. Z kolei praca obu wspomnianych podgrup nie miałaby sensu gdyby nie istnienie pozostałych interesariuszy. Przez klientów należy rozumieć nie tylko konsumentów, ale także wszystkie inne podmioty, które nabywają określone towary czy usługi. Również brak dostawców mógłby spowodować zaburzenia popytu, jak i podaży. Podobnie ważne jest istnienie konkurentów, dzięki czemu realizowane są najważniejsze postulaty wolnego rynku. Trafne określenie i sprofilowanie grupy interesariuszy może przynieść wymierne skutki dla przedsiębiorstwa. Wskazuje ono bowiem na prognozowane zagrożenia, koszty oraz umożliwia efektywne planowanie działań rozwojowych. Ich szczególnymi grupami są media oraz władze państwowe. Media po pierwsze są środkiem niezwykle ważnym z marketingowego punktu widzenia. Po drugie niestety mogą być twórcami tzw. czarnego Zobacz także: |
Jak widzisz, serwis mikroPorady.pl jest wolny od reklam. Działamy dzięki ofiarności naszych użytkowników, którzy przekazują nam wpłaty i darowizny. Nawet w bardzo niewielkich kwotach.
Twoja pomoc pozwoli na:
Rejestracja zajmie Ci 1 minutę.
Dostajesz bezpłatny dostęp do niezbędnej wiedzy i informacji.
W każdej chwili możesz przeczytać w całości nasz Regulamin Serwisu i Politykę prywatności.
Wiemy jednak, że jako mikroprzedsiębiorca masz niewiele czasu na zgłębianie całości dokumentów, więc przygotowaliśmy skrót najważniejszych zapisów:
Nasz serwis jest również w 100% zgodny z RODO. W każdej chwili możesz uzyskać dostęp do swoich danych, sprawdzić gdzie i w jaki sposób są one przechowywane. Oczywiście w dowolnym momencie możesz je również usunąć.
Klikając "Akceptuję Warunki" oświadczasz, że rozumiesz i akceptujesz nasz Regulamin Serwisu i Politykę prywatności.
W każdej chwili możesz przeczytać w całości nasz Regulamin Serwisu i Politykę prywatności.
Wiemy jednak, że jako mikroprzedsiębiorca masz niewiele czasu na zgłębianie całości dokumentów, więc przygotowaliśmy skrót najważniejszych zapisów:
Nasz serwis jest również w 100% zgodny z RODO. W każdej chwili możesz uzyskać dostęp do swoich danych, sprawdzić gdzie i w jaki sposób są one przechowywane. Oczywiście w dowolnym momencie możesz je również usunąć.
Klikając "Akceptuję Warunki" oświadczasz, że rozumiesz i akceptujesz nasz Regulamin Serwisu i Politykę prywatności.
Na podany adres e-mail wysłany został link aktywujący konto.
Na podany adres e-mail wysłany został link do zmiany hasła.
*Czy wiesz, że aż 96% mikro firm zapewnia 75% wszystkich wpływów z podatków i wytwarza 51% zysku gospodarki kraju? A czy wiesz, że tylko niewielkiej liczbie udaje się utrzymać na rynku dłużej niż rok z powodu braku dostatecznej wiedzy, znajomości przypisów i kompetencji?
A czy wiesz, że...
Ty też możesz coś dla nas
zrobić, abyśmy mogli dalej działać
i skutecznie Cię wspierać?
Wpisz nasz KRS w Deklaracji Podatkowej Twój e-PIT!
Aby skutecznie przekazać 1,5% na Projekty Fundacji
mikroPorady.pl i jestemSzefem.pl
wystarczy wpisać:
lub wyszukać na liście:
Akademia Liderów Innowacji i Przedsiębiorczości Fundacja dr Bogusława Federa