
Czy wiesz, że aż 96% mikro firm zapewnia 75% wszystkich wpływów z podatków i wytwarza 51% zysku gospodarki kraju?
A tylko niewielkiej liczbie udaje się utrzymać na rynku dłużej niż rok bez dostatecznej wiedzy i znajomości przepisów.
A czy wiesz, że...
Ty też możesz coś zrobić, abyśmy mogli dalej działać i skutecznie Cię wspierać?
KRS 0000318482
M | |
---|---|
Marketing wewnętrzny |
Rozwój przedsiębiorstwa uzależniony jest od wielu czynników: koniunktury, ilości klientów, właściwego zarządzania, optymalizacji kosztów, odpowiedniego personelu itp. Niebagatelną rolę w funkcjonowaniu podmiotów gospodarczych odgrywa marketing. Jednym z jego rodzajów jest marketing wewnętrzny. Przez ten termin rozumie się proces komunikacji z pracownikami (lub szerzej – personelem), mający na celu podniesienie ich wiedzy z zakresu funkcjonowania firmy. Zaznajomienie personelu (lub przypominanie mu) z wartościami, celami, misją, charakterem świadczonych usług, organizacją i sposobem funkcjonowania przedsiębiorstwa ma służyć wzmacnianiu wzajemnych relacji i wypracowaniu kanału efektywnego informowania. W konsekwencji wzrasta ich morale, podnosi się jakość i kultura pracy, a przełożeni mogą na bieżąco ogłaszać istotne decyzje i planowane zmiany. Termin „pracownik” należy interpretować szeroko. Marketing wewnętrzny dotyczy całego personelu – bez znaczenia pozostaje wymiar pracy i podstawa nawiązania stosunku pracy, chyba że postanowiono inaczej. Stosując go pracowników należy tratować jako wewnętrznych klientów przedsiębiorców. Wykorzystanie odpowiednich metod do przekazywania zatrudnionym komunikatów określonej treści powinno być przyjazne, dopasowane i nienachlane. Wówczas marketing wewnętrzny przynosi właściwy skutek. Pozostaje on jednak nieco w tle wobec tradycyjnego marketingu stosowanego wobec klientów zewnętrznych. Bowiem celem tego pierwszego jest oddziaływanie na pracowników w ten sposób, aby wpisywali się w ogólne cele przedsiębiorstwa i jego politykę, w tym politykę marketingową. Zapewnia to spójność podmiotu, jego pozytywny odbiór na rynku i umacnia wizerunkowo. Pracownicy wykonujący zadania na rzecz pracodawcy aktywnie uczestniczą w zaspokojaniu potrzeb klientów. Potrzeby te zaś są wcześniej identyfikowane, następnie przygotowuje się na nie odpowiedź i ją dostarcza. Na marketing wewnętrzny składa się również dopracowany system szkoleń dotyczący oferowanych produktów (usług), struktury firmy, jej polityki, filozofii i celów, a także podnoszenie kwalifikacji zawodowych. Skuteczność całego procesu marketingowego podejmowanego przez organizację zależy także od świadomości personelu w zakresie przyjętej strategii marketingowej. To zadanie jest realizowane poprzez stosowanie marketingu wewnętrznego. Jego celem jest przed wszystkim stworzenie przyjaznych warunków pracy, zapewnienie komunikacji pomiędzy poszczególnymi jednostkami organizacyjnymi, a w konsekwencji skuteczne realizowanie obowiązków pracowniczych. Zbilansowana strategia marketingu wewnętrznego jest elementem sukcesu przedsiębiorstwa zarówno pod względem kadrowym, wizerunkowym jak i ekonomicznym. Zobacz także: |
Chcesz nas wesprzeć?
Jak widzisz, serwis mikroPorady.pl jest wolny od reklam. Działamy dzięki ofiarności naszych użytkowników, którzy przekazują nam wpłaty i darowizny. Nawet w bardzo niewielkich kwotach.
Twoja pomoc pozwoli na:
Warto wiedzieć
Komunikat w związku realizacją obowiązku z art. 13 RODO
Informacja nt. Cookies
Załóż konto, by w pełni korzystać z bezpłatnego wsparcia w prowadzeniu firmy
Rejestracja zajmie Ci 1 minutę.
Dostajesz bezpłatny dostęp do niezbędnej wiedzy i informacji.
Zarejestruj się – to zajmie niecałą minutę a otworzy przed Tobą tyle nowych możliwości!
W jaki sposób zajmujemy się Twoimi danymi osobowymi?
W każdej chwili możesz przeczytać w całości nasz Regulamin Serwisu i Politykę prywatności.
Wiemy jednak, że jako mikroprzedsiębiorca masz niewiele czasu na zgłębianie całości dokumentów, więc przygotowaliśmy skrót najważniejszych zapisów:
Nasz serwis jest również w 100% zgodny z RODO. W każdej chwili możesz uzyskać dostęp do swoich danych, sprawdzić gdzie i w jaki sposób są one przechowywane. Oczywiście w dowolnym momencie możesz je również usunąć.
Klikając "Akceptuję Warunki" oświadczasz, że rozumiesz i akceptujesz nasz Regulamin Serwisu i Politykę prywatności.
Zarejestruj się – to zajmie niecałą minutę a otworzy przed Tobą tyle nowych możliwości!
W jaki sposób zajmujemy się Twoimi danymi osobowymi?
W każdej chwili możesz przeczytać w całości nasz Regulamin Serwisu i Politykę prywatności.
Wiemy jednak, że jako mikroprzedsiębiorca masz niewiele czasu na zgłębianie całości dokumentów, więc przygotowaliśmy skrót najważniejszych zapisów:
Nasz serwis jest również w 100% zgodny z RODO. W każdej chwili możesz uzyskać dostęp do swoich danych, sprawdzić gdzie i w jaki sposób są one przechowywane. Oczywiście w dowolnym momencie możesz je również usunąć.
Klikając "Akceptuję Warunki" oświadczasz, że rozumiesz i akceptujesz nasz Regulamin Serwisu i Politykę prywatności.
Rejestracja
Na podany adres e-mail wysłany został link aktywujący konto.
Przypomnienie hasła
Na podany adres e-mail wysłany został link do zmiany hasła.
Gdy potrzebujesz
porady, u nas zawsze
ją otrzymujesz*
*Czy wiesz, że aż 96% mikro firm zapewnia 75% wszystkich wpływów z podatków i wytwarza 51% zysku gospodarki kraju? A czy wiesz, że tylko niewielkiej liczbie udaje się utrzymać na rynku dłużej niż rok z powodu braku dostatecznej wiedzy, znajomości przypisów i kompetencji?
A czy wiesz, że...
Ty też możesz coś dla nas
zrobić, abyśmy mogli dalej działać
i skutecznie Cię wspierać?
Wpisz nasz KRS w Deklaracji Podatkowej Twój e-PIT!
Przechodzisz właśnie do usługi
Twój e-PIT Ministerstwa Finansów
Aby skutecznie przekazać 1,5% na Projekty Fundacji
mikroPorady.pl i jestemSzefem.pl
wystarczy wpisać:
lub wyszukać na liście:
Akademia Liderów Innowacji i Przedsiębiorczości Fundacja dr Bogusława Federa
Pomogliśmy już wielu mikro przedsiębiorcom.
Dzięki Twojej wpłacie możemy pomagać kolejnym.
Porady były pomocne?
Pomóż nam stworzyć ich więcej
ING Bank Śląski SA
88 1050 1924 1000 0092 7073 7167
Akademia Liderów Innowacji i PrzedsiębiorczościFundacja dr Bogusława Federa