Czy wiesz, że aż 96% mikro firm zapewnia 75% wszystkich wpływów z podatków i wytwarza 51% zysku gospodarki kraju?
A tylko niewielkiej liczbie udaje się utrzymać na rynku dłużej niż rok bez dostatecznej wiedzy i znajomości przepisów.
A czy wiesz, że...
Ty też możesz coś zrobić, abyśmy mogli dalej działać i skutecznie Cię wspierać?
KRS 0000318482
A | |
---|---|
Analiza konkurencji |
Z definicji pojęcia „informacja” stworzonej przez G. Szpor, wynika, że jest ona przenaszalnym dobrem niematerialnym, które zmniejsza niepewność. Z pewnością można uznać, że informacja jest dobrem pożądanym przez uczestników rynku, zwłaszcza – przedsiębiorców. Dzięki działaniom marketingowym mogą oni maksymalizować zyski. Jednym ze sposób wspierającym te dążenia jest analiza konkurencji. Analiza konkurencji to proces polegający na uzyskaniu dostępu do informacji, które dotyczą konkurenta lub konkurentów. Nie istnieje zamknięty czy też wiążący katalog takich informacji, natomiast należy przyjąć szeroką definicję informacji przy jednoczesnym zastosowaniu generalnej przesłanki rywalizacji rynkowej. Poniżej wskazano przykładowy katalog przedmiotu analizy konkurencji:
Pozyskiwanie informacji powinno zatem dotyczyć obszarów: wielkości i formy istniejącej konkurencji, tożsamości rywalizujących podmiotów, potencjalnej i faktycznej siły konkurencyjnej przedsiębiorstw, możliwych płaszczyzn konkurowania, innych istotnych warunków rynkowych. Przewagę konkurencyjną bada się również w oparciu o dostępną wiedzę na temat dotychczasowej działalności konkurenta na rynku, jego sytuacji finansowej (czy przychody rosną czy maleją), aktualnej koniunktury i stopnia dopasowania konkurenta do niej, zdolności zdobywania nowych rynków (w tym zagranicznych), a nadto o stopień rozwoju technologicznego i innowacyjność organizacji pracy. Analiza konkurencji jest kluczowa dla oceny opłacalności danej inwestycji lub wejścia na rynek. Nie jest jednak procesem łatwym ani tanim. Wymaga także rozciągnięcia w czasie stosowanych metod analitycznych i dokonywania wszystkich czynności zgodnie z prawem. Właściwie przeprowadzona analiza rynku, pomaga w podjęciu zasadniczej decyzji, której problem z podjęciem legł u podstaw wykorzystania tego narzędzia. Mianowicie przedsiębiorca ostatecznie decyduje się na prowadzenie działalności na badanym pod względem konkurencji, rynku lub rezygnuje z tego zamiaru. Nie jest wykluczone, że wynik analizy konkurencji stanie się przyczyną do podjęcia współpracy w ramach zorganizowanego podmiotu, w formie spółki lub innego rodzaju porozumień. Rezygnacja z konkurowania dotyczy nie tylko sytuacji, w której wejścia na dany rynek jest nieopłacalne, ale również takiej, w której analiza wykaże zdolność do dalszego funkcjonowania i osiągania zysków w oparciu o działania zróżnicowanego marketingu. Jeżeli natomiast przedsiębiorstwo zdecyduje się na konkurowanie, uzyskane dzięki analizie konkurencji informacje przysłużą się do opracowania działań mających na celu stworzenie przewagi konkurencyjnej. Zobacz także: |
Chcesz nas wesprzeć?
Jak widzisz, serwis mikroPorady.pl jest wolny od reklam. Działamy dzięki ofiarności naszych użytkowników, którzy przekazują nam wpłaty i darowizny. Nawet w bardzo niewielkich kwotach.
Twoja pomoc pozwoli na:
Warto wiedzieć
Komunikat w związku realizacją obowiązku z art. 13 RODO
Informacja nt. Cookies
Załóż konto, by w pełni korzystać z bezpłatnego wsparcia w prowadzeniu firmy
Rejestracja zajmie Ci 1 minutę.
Dostajesz bezpłatny dostęp do niezbędnej wiedzy i informacji.
Zarejestruj się – to zajmie niecałą minutę a otworzy przed Tobą tyle nowych możliwości!
W jaki sposób zajmujemy się Twoimi danymi osobowymi?
W każdej chwili możesz przeczytać w całości nasz Regulamin Serwisu i Politykę prywatności.
Wiemy jednak, że jako mikroprzedsiębiorca masz niewiele czasu na zgłębianie całości dokumentów, więc przygotowaliśmy skrót najważniejszych zapisów:
Nasz serwis jest również w 100% zgodny z RODO. W każdej chwili możesz uzyskać dostęp do swoich danych, sprawdzić gdzie i w jaki sposób są one przechowywane. Oczywiście w dowolnym momencie możesz je również usunąć.
Klikając "Akceptuję Warunki" oświadczasz, że rozumiesz i akceptujesz nasz Regulamin Serwisu i Politykę prywatności.
Zarejestruj się – to zajmie niecałą minutę a otworzy przed Tobą tyle nowych możliwości!
W jaki sposób zajmujemy się Twoimi danymi osobowymi?
W każdej chwili możesz przeczytać w całości nasz Regulamin Serwisu i Politykę prywatności.
Wiemy jednak, że jako mikroprzedsiębiorca masz niewiele czasu na zgłębianie całości dokumentów, więc przygotowaliśmy skrót najważniejszych zapisów:
Nasz serwis jest również w 100% zgodny z RODO. W każdej chwili możesz uzyskać dostęp do swoich danych, sprawdzić gdzie i w jaki sposób są one przechowywane. Oczywiście w dowolnym momencie możesz je również usunąć.
Klikając "Akceptuję Warunki" oświadczasz, że rozumiesz i akceptujesz nasz Regulamin Serwisu i Politykę prywatności.
Rejestracja
Na podany adres e-mail wysłany został link aktywujący konto.
Przypomnienie hasła
Na podany adres e-mail wysłany został link do zmiany hasła.
Gdy potrzebujesz
porady, u nas zawsze
ją otrzymujesz*
*Czy wiesz, że aż 96% mikro firm zapewnia 75% wszystkich wpływów z podatków i wytwarza 51% zysku gospodarki kraju? A czy wiesz, że tylko niewielkiej liczbie udaje się utrzymać na rynku dłużej niż rok z powodu braku dostatecznej wiedzy, znajomości przypisów i kompetencji?
A czy wiesz, że...
Ty też możesz coś dla nas
zrobić, abyśmy mogli dalej działać
i skutecznie Cię wspierać?
Wpisz nasz KRS w Deklaracji Podatkowej Twój e-PIT!
Przechodzisz właśnie do usługi
Twój e-PIT Ministerstwa Finansów
Aby skutecznie przekazać 1,5% na Projekty Fundacji
mikroPorady.pl i jestemSzefem.pl
wystarczy wpisać:
lub wyszukać na liście:
Akademia Liderów Innowacji i Przedsiębiorczości Fundacja dr Bogusława Federa