Podatek cukrowy, opłata recyklingowa i wymagane informacje na etykietach dla napojów importowanych – planowanie kosztów prowadzenia działalności gospodarczej na etapie opracowywania biznesplanu.
Użytkownik naszego portalu zwrócił się z pytaniem dotyczącym opłat i kosztów przy prowadzeniu działalności gospodarczej, polegającej na importowaniu napojów z krajów Unii Europejskiej. Prosi o objaśnienie zasad odprowadzania podatku cukrowego, opłaty recyklingowej, zasad rozliczania się z partnerami biznesowymi na etapie konfekcjonowania towaru oraz wymagań stawianych ich etykietom. Jest on w trakcie przygotowywania biznesplanu, stąd pomocne będzie dla niego wskazanie także innych obciążeń publiczno-prawnych, związanych z posiadaniem statusu aktywnego przedsiębiorcy - importera.
Poniżej odpowiedź naszych ekspertów:
Z dniem 01 stycznia 2021 roku w życie weszła ustawa z dnia 14 lutego 2020 r. o zmianie niektórych ustaw w związku z promocją prozdrowotnych wyborów konsumentów. Jej mocą wprowadzono między innymi tzw. podatek cukrowy. Zgodnie z zapisami przywołanej ustawy:
I. Zobowiązanymi do uiszczania opłaty, o której mowa powyżej, są następujące podmioty (osoby fizyczne, osoby prawne, jednostki organizacyjne nie posiadające osobowości prawnej, którym ustawa przyznaje zdolność do czynności prawnych) wprowadzające na rynek krajowy napoje słodzone: - sprzedający napoje do punktów sprzedaży detalicznej oraz prowadzący sprzedaż detaliczną w przypadku producenta, podmiotu nabywającego napoje w ramach wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów lub importera napoju, - zamawiający, gdy skład napoju objętego opłatą stanowi element umowy zawartej przez producenta, a dotyczącej produkcji tego napoju dla zamawiającego.
Użytkownik naszego portalu chce być importerem, a więc byłby zobowiązany do uiszczania opłaty cukrowej w związku ze sprzedażą detaliczną oraz hurtową. Obowiązek podatkowy powstaje z chwilą sprzedaży produktów w obrocie hurtowym i detalicznym. Danina ta jest uiszczana tylko raz. Nie można odprowadzać jej od każdej transakcji. Jest ona płatna raz w miesiącu na rachunek właściwego urzędu skarbowego w postaci elektronicznej informacji w sprawie opłaty do 25 dnia miesiąca następującego po miesiącu, którego informacja dotyczy.
II. Nowowprowadzoną opłatą objęte są następujące towary: Zgodnie z art. 12b ust. 1 ustawy o zdrowiu publicznym za napój, o którym mowa w art. 12a ust. 1, uważa się wyrób w postaci napoju oraz syrop będący środkiem spożywczym, ujęty w Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług w klasach 10.32 i 10.89 oraz w dziale 11 W rozumieniu art. 12a ust. 1 ustawy o zdrowiu publicznym opłacie podlega wprowadzanie na rynek krajowy napojów z dodatkiem: cukrów będących monosacharydami lub disacharydami oraz środków spożywczych zawierających te substancje oraz substancji słodzących, o których mowa w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1333/2008 z dnia 16 grudnia 2008 r. w sprawie dodatków do żywności.
Z opłaty zwolnione są:
Napoje będące wyrobami medycznymi,
Napoje będące zarejestrowanymi suplementami diety,
Napoje będące żywnością specjalnego przeznaczenia medycznego,
Napoje będące preparatami do początkowego żywienia niemowląt i preparatami do dalszego żywienia niemowląt,
Napoje zawierające co najmniej 20% soku owocowego, warzywnego, lub owocowo-warzywnego i napoje izotoniczne.
Napoje będąc wyrobami akcyzowymi,
Napoje będące wyrobami, w których na pierwszym miejscu w wykazie składników znajduje się mleko albo jego przetwory, niezależnie od ich sklasyfikowania w Polskiej Klasyfikacji Wyrobów i Usług
Na opłatę składają się następujące elementy:
Opłata stała 0,50 zł za każdy litr napoju z dodatkiem cukru lub substancji słodzącej;
Opłata stała 0,10 zł za każdy litr napoju z dodatkiem kofeiny lub tauryny;
Opłata zmienna 0,05 zł za każdy gram cukru w przeliczeniu na litr napoju – powyżej 5g na 100ml
Maksymalna opłata za 1 litr napoju wynosi 1,20 zł.
W drugiej części zapytania, Użytkownik prosi o odpowiedź na pytanie czy z tytułu wprowadzania na rynek napojów, będzie zobowiązany do uiszczania opłaty recyklingowej. Ta materia została uregulowana w ustawie z dnia 13 czerwca 2013 roku o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi.
Ponieważ przyszły importer, będzie sprowadzał towary na paletach, zabezpieczone zgrzaną folią, nie podlega reżimowi przywołanej powyżej ustawy. Obowiązek opłaty recyklingowej dotyczy bowiem toreb na zakupy z tworzywa sztucznego, z wyjątkiem toreb o grubości poniżej 15 mikrometrów (popularne zrywki).
W przypadku gdyby zdecydował się również na sprzedaż towarów w takiej ilości, która uzasadniałaby korzystanie z reklamówek, prawodawca nakłada na niego konkretne obowiązki. Wysokość opłaty wynosi 0,20 zł od każdej torby z tworzywa sztucznego. Jest ona opłacana do 15 dnia miesiąca, następującego po kwartale, w którym została pobrana, na rachunek ustalony przez właściwego marszałka województwa.
Przedsiębiorca ma obowiązek uzyskania wpisu do rejestru przedsiębiorców, którzy prowadzą jednostki handlu detalicznego lub hurtowego, w których są oferowane torby na zakupy z tworzywa sztucznego, objęte opłatą recyklingową (BDO). Rejestr jest prowadzony w systemie teleinformatycznym. Kolejny obowiązek, związany ze sprzedażą tych toreb, to złożenie rocznego sprawozdania o liczbie nabytych i wydanych toreb lekkich i toreb pozostałych.
Ponadto od 1 stycznia 2020 r. przedsiębiorcy są zobligowani do prowadzenia ewidencji nabytych i wydanych toreb na zakupy z tworzywa sztucznego. Dokumenty te winny być przechowywane przez okres 5 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w formie papierowej bądź elektronicznej. Opłata recyklingowa, której koszt ponoszą klienci, stanowi przychód, zaś wnoszona do urzędu marszałkowskiego stanowi koszt uzyskania przychodu. Sprzedaż toreb dla podmiotów, będących osobami fizycznymi nieprowadzącymi działalności gospodarczej i rolników ryczałtowych, podlega ewidencji na zasadach ogólnych (kasy rejestrujące).
Użytkownik zastanawia się także nad zasadami rozliczania się z zewnętrzną firmą odpowiedzialną za rozpakowanie towaru, produkcję i nadruk właściwych etykiet oraz ponowne jego zapakowanie i przygotowanie do transportu. W tym przypadku nie istnieją konkretne nakazy ustawowe. Wobec tego należy przyjąć, że sposób uregulowania powyższej kwestii zależny jest od umowy zawartej między stronami.
Ostatnie pytanie przyszłego importera, dotyczy wymagań dla treści etykiet towarów wprowadzanych na rynek krajowy. Ustawa prawo przedsiębiorców wprowadza ogólne zasady w tym zakresie. Przede wszystkim przedsiębiorca powinien umieścić pisemne informacje w języku polskim, określające firmę producenta i jego adres, państwo siedziby wytwórcy (jeżeli znajduje się ona poza terytorium Unii Europejskiej i państw członkowskich Europejskiego Stowarzyszenia Wolnego Handlu) oraz przeznaczenie towaru, chyba że jest ono oczywiste. Informacje te powinny znaleźć się na opakowaniu towaru, etykiecie, instrukcji lub powinny być dostarczone w inny zwyczajowo przyjęty sposób na piśmie.
Niektóre towary wymagają dodatkowego oznaczenia, tak też jest w przypadku żywności. Zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1169/2011 z dnia 25 października 2011 roku, dla towarów spożywczych wymaga się podania na piśmie (liczbowo, za pomocą symboli lub piktogramów) w miejscu łatwo dostępnym i w zrozumiałym języku dla konsumentów państwa członkowskiego (lub językach) następujących danych:
nazwa żywności,
wykaz składników,
wszelkie składniki lub substancje pomocnicze w przetwórstwie wymienione w załączniku II* lub uzyskane z substancji lub produktów wymienionych w załączniku II, powodujące alergie lub reakcje nietolerancji, użyte przy wytworzeniu lub przygotowywaniu żywności i nadal obecne w produkcie gotowym, nawet jeżeli ich forma uległa zmianie,
ilość określonych składników lub kategorii składników,
ilość netto żywności,
data minimalnej trwałości lub termin przydatności do spożycia,
wszelkie specjalne warunki przechowywania lub warunki użycia,
nazwa lub firma i adres podmiotu działającego na rynku spożywczym,
kraj lub miejsce pochodzenia,
instrukcja użycia, w przypadku gdy w razie braku takiej instrukcji odpowiednie użycie danego środka spożywczego byłoby utrudnione,
w odniesieniu do napojów o zawartości alkoholu większej niż 1,2 % objętościowo, rzeczywista zawartość objętościowa alkoholu,
informacja o wartości odżywczej,
Odczytanie tych informacji nie powinno być utrudnione, a treść nie może być przerywana, zasłonięta lub wybiórczo pomniejszona.
* Załącznik II wymienia enumeratywnie listę substancji, o których informacja powinna znaleźć się na oznakowaniu produktu. Jest on częścią aktu prawnego, przywołanego w podstawach prawnych pod numerem: 5. To samo rozporządzenie określa dodatkowe wymogi dla oznakowania określonych towarów spożywczych.
Należy zauważyć, że etykiety żywności powinny być czytelne (wielkość czcionki, stosunek szerokości do wysokości liter, barwa liter, odstępy między literami, odstępy między wierszami itp.), nieusuwalne, zrozumiałe, nie mogą wprowadzać w błąd i pomijać istotnych informacji. Minimalny rozmiar czcionki na etykietach to 1,2 mm, a na bardzo małych opakowaniach – 0,9 mm.
Osoba zamierzająca prowadzić działalność gospodarczą, powinna mieć świadomość konieczności zarejestrowania działalności gospodarczej w CEIDG, opłacania podatku dochodowego, rozliczania VAT-u, innych podatków występujących incydentalnie (podatek od czynności cywilnoprawnych, od nieruchomości), opłacania składek na ubezpieczenia społeczne, zapłaty akcyzy, uzyskania koncesji, zezwoleń i licencji, opłacania innych danin publicznoprawnych na podstawie przepisów szczególnych. Rodzaj ciążących na przedsiębiorcy w tym zakresie zobowiązań, jest zależny od profilu prowadzonej działalności gospodarczej.
Stan prawny na dzień 21 stycznia 2021 roku
Akty prawne:
Ustawa z dnia 14 lutego 2020 roku o zmianie niektórych ustaw w związku z promocją prozdrowotnych wyborów konsumentów (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1492);
Ustawa z dnia 13 czerwca 2013 roku o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi (t.j. Dz.U. z 2020 r. poz. 1114);
Ustawa z dnia 11 września 2015 roku o zdrowiu publicznym (Dz.U. 2015 r. poz. 1915 z późn. zm.) ;
Ustawa z dnia 6 marca 2018 roku Prawo przedsiębiorców (t.j. z 2019 r. poz. 1292);
Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1169/2011 z dnia 25 października 2011 r. w sprawie przekazywania konsumentom informacji na temat żywności, zmiany rozporządzeń Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1924/2006 i (WE) nr 1925/2006 oraz uchylenia dyrektywy Komisji 87/250/EWG, dyrektywy Rady 90/496/EWG, dyrektywy Komisji 1999/10/WE, dyrektywy 2000/13/WE Parlamentu Europejskiego i Rady, dyrektyw Komisji 2002/67/WE i 2008/5/WE oraz rozporządzenia Komisji (WE) nr 608/2004;
Umowa sprzedaży jest jedną z najczęściej zawieranych umów. Stronami takiej umowy są kupujący i sprzedający. Umowa zobowiązuje sprzedawcę do przeniesienia na kupującego własności rzeczy lub wykonania usługi i przenieść na kupującego własność rzeczy i wydać mu rzecz. Kupujący natomiast jest zobowiązany do zapłaty uzgodnionej ceny oraz odebrania rzeczy.
Umowa sprzedaży jest uregulowana w Kodeksie cywilnym (k.c.). Z kolei Ustawa o prawach konsumenta definiuje także:
Umowę zawartą poza lokalem przedsiębiorstwa;
Umowę zawartą na odległość.
Regulacja nakłada obowiązki na sprzedawców w szczególności w zakresie informacyjnym zarówno przed zawarciem umowy jak i na jej kolejnych etapach.
W myśl aktualnie obowiązujących przepisów, konsumentom należy się wzmożona ochrona, ponieważ nie występują w transakcjach jako podmiot profesjonalny. Wprowadzenie ustawy miało na celu zmniejszenie przewagi przedsiębiorcy jako podmiotu profesjonalnego oraz wyrównanie pozycji obu stron.
Wskazujemy, że z godnie z art. 221 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku kodeks cywilny k.c. (dalej jako: "k.c.") za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. Sformułowanie to nie dotyczy osób fizycznych wykonujących działalność gospodarczą. Osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą lub zawodową traci status konsumenta jeżeli dokonuje czynności prawnej – w stosunku do przedsiębiorcy – w bezpośrednim związku z tą działalnością.
Zgodnie z regulacją przedstawioną w k.c. innym rygorem prawnym objęte są tzw. potocznie klasyczne formy sprzedaży (czyli sprzedaż pomiędzy przedsiębiorcą (sprzedawcą) i konsumentem (kupującym) niż sprzedaż w obrocie profesjonalnym (pomiędzy przedsiębiorcą (sprzedawcą) i przedsiębiorcą (kupującym)). W drugiej wśród wymienionych sytuacji nie może być bowiem mowy o wyrównywaniu pozycji stron.
W naszej tabeli przedstawiamy i porównujemy:
Umowę zawartą poza lokalem przedsiębiorstwa;
Umowę zawartą na odległość;
Umowę zawartą w lokalu przedsiębiorcy;
Umowę zawartą pomiędzy przedsiębiorcami;
wskazując ich definicje, podstawę prawną oraz uwzględniając najbardziej charakterystyczne dla nich różnice.
Rekomendujemy szczegółowe zapoznanie się z przygotowanym poradnikiem i dostosowanie regulaminów sprzedaży przedsiębiorstwa pod obowiązujące wymogi i przepisy prawa.
Jak widzisz, serwis mikroPorady.pl jest wolny od reklam. Działamy dzięki ofiarności naszych użytkowników, którzy przekazują nam wpłaty i darowizny. Nawet w bardzo niewielkich kwotach.
Twoja pomoc pozwoli na:
Poszerzenie serwisu miesięcznie o co najmniej 20 nowych rozwiązań, wzorów umów oraz kazusów
Bieżącą aktualizację wszystkich treści przez prawników
Udzielenie miesięcznie co najmniej 100 porad i konsultacji online
Opiekę informatyczną serwisu i jego dostępność 24/7
"Wesprzyj nas, a zobaczysz, jak dużo na tym zyskasz."
Komunikat w związku realizacją obowiązku z art. 13 RODO Informacja nt. Cookies
Drogi Użytkowniku!
zanim zaczniesz korzystać z naszego Serwisu mikroPorady.pl, prosimy zapoznaj się uważnie z naszym Regulaminem, Polityką Prywatności oraz Polityką Cookies, w których szczegółowo opisaliśmy zasady korzystania z naszego Serwisu oraz sposób gromadzenia, wykorzystania i udostępnienia danych osobowych. Korzystając z Serwisu zgadzasz się z Regulaminem, Polityką Prywatności i Polityką Cookies.
Twoja prywatność i bezpieczeństwo to nasz priorytet, dlatego informujemy Cię, że nasz Serwis wykorzystuje pliki cookies, które przetwarzają dane, w tym dane, które mogą być zakwalifikowane jako dane osobowe, w celu zebrania i przetwarzania zagregowanych danych dla celów statystycznych, które pomagają zrozumieć, w jaki sposób Użytkownicy Serwisu korzystają ze stron internetowych, co umożliwia ulepszanie ich struktury i zawartości, doskonalenia jakości i treści naszych Usług, szerzenia misji edukacyjnej (w tym analizowania i profilowania danych grup użytkowników dla celów badawczych i marketingu naszych Usług).
Pamiętaj, możesz w każdej chwili wyrazić sprzeciw na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Jeżeli nie wyrażasz zgody na korzystanie przez nasz Serwis z plików cookies, zmień ustawienia przeglądarki internetowej w zakresie plików cookies w swoim urządzeniu końcowym.
Kto jest Administratorem Twoich danych?
Administratorem Twoich danych jesteśmy my, czyli Akademia Liderów Innowacji i Przedsiębiorczości Fundacja dr B. Federa, ul. Orzeszkowej 2, 05-827 Grodzisk Mazowiecki. Jesteśmy organizacją pożytku publicznego i prowadzimy nieodpłatną działalność pożytku publicznego.
Inspektor Ochrony Danych
Aby zagwarantować, że Twoje dane zawsze będą przetwarzane w sposób transparentny i zgodny z prawem, wyznaczyliśmy Inspektora Ochrony Danych. Jest to osoba, z którą możesz się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z tym przetwarzaniem. Naszym Inspektorem Ochrony Danych jest Janusz Kosakowski. Dane kontaktowe: e-mail: <mailto:inspektor@wiedza3g.pl> inspektor@wiedza3g.pl; adres korespondencyjny: Akademia Liderów Innowacji i Przedsiębiorczości Fundacja dr Bogusława Federa, ul. Orzeszkowej 2, 05-827 Grodzisk Mazowiecki
Odbiorcy Twoich danych
Nigdy nie przekazujemy Twoich danych, nie sprzedajemy ich ani nie wymieniamy się nimi w jakichkolwiek celach, także marketingowych z innymi podmiotami. Twoje dane mogą być przekazywane jedynie Zaufanym Partnerom. W większości dane dotyczące ruchu naszych użytkowników gromadzone są przez naszych Zaufanych Partnerów. Prawo daje nam także możliwość przekazania danych podmiotom, które będą je przetwarzać na nasze zlecenie. Mogą to być na przykład podwykonawcy naszych usług, np. firmy IT oraz oczywiście organy typu sądy czy policja, które mogą żądać danych na podstawie obowiązującego prawa.
W związku z korzystaniem przez nas z narzędzia Google Analitycs Twoje dane zgromadzone w plikach cookies mogą być przekazywane Google Inc. z siedzibą w USA, tj. poza Europejski Obszar Gospodarczy. Przykazywanie odbywać się będzie na podstawie regulacji zabezpieczających ochronę danych osobowych, zatwierdzonych przez Komisję Europejską.
Podstawy prawne przetwarzania Twoich danych
W każdym przypadku przetwarzanie Twoich danych musi być oparte na podstawie prawnej na bazie obowiązujących przepisów. Jedną z nich może być konieczność przetwarzania danych do wykonania lub zawarcia umowy, której jesteś stroną. Taką umowę stanowo Regulamin Serwisu mikroPorady.pl. W przypadku pozostałych celów, takich jak analityka ruchu, zapobieganie nadużyciom, szerzenie misji edukacyjnej (w tym analizowanie i profilowanie danych grup użytkowników dla celów badawczych i marketingu naszych Usług), podstawą prawną jest nasz uzasadniony interes jako Administratora danych. Nasz prawnie uzasadniony interes polega na ułatwieniu korzystania z usług świadczonych drogą elektroniczną oraz na poprawie ich funkcjonalności, w tym na konieczności dostosowania zawartości Serwisu do potrzeb i preferencji Usługobiorców (Użytkowników) oraz optymalizacji korzystania ze stron internetowych, a także na konieczności tworzenia statystyk i badań, które stanowią podstawę do analizy, w jaki sposób Ty i inny Usługobiorcy korzystacie z Serwisu i na tej podstawie m.in. przygotowywać takie treści, które cieszą się największym zainteresowaniem lub na które jest największe zapotrzebowanie.
Okres przez jaki dane będą przetwarzane
Po zakończeniu korzystania przez Ciebie z naszych Usług, nie będziemy przetwarzać Twoich danych osobowych, za wyjątkiem tych danych, które są dopuszczone do przetwarzania na podstawie przepisów prawa lub umowy lub niezbędne do wyjaśnienia okoliczności niedozwolonego korzystania z Usług. Dane osobowe niezbędne do wykonania Umowy będziemy przetwarzać do czasu wygaśnięcia tej umowy, z tym zastrzeżeniem, że czasami, dane te mogą być przetwarzane również po wygaśnięciu tej umowy, jednak tylko wyłącznie jeżeli jest to dozwolone lub wymagane w świetle obowiązującego prawa np. przetwarzanie w celach statystycznych, rozliczeniowych lub w celu dochodzenia roszczeń.
Dane przetwarzane z uwagi na nasz uzasadniony interes będziemy przetwarzać do czasu ewentualnego zgłoszenia przez Ciebie skutecznego sprzeciwu.
Również skorzystanie przez Ciebie z prawa do bycia zapomnianym będzie skutkowało usunięciem Twoich danych na Twoje wyraźne żądanie.
Jakie masz prawa w stosunku do swoich danych?
Masz m.in. prawo żądania dostępu do danych, sprostowania danych, do usunięcia danych (prawo do bycia zapomnianym), do ograniczenia przetwarzania danych, do przenoszenia danych. Możesz także zgłosić sprzeciw do przetwarzania danych oraz wycofać udzieloną zgodę do przetwarzania danych. Masz także prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa UODO), jeżeli uważasz, że przetwarzamy Twoje dane osobowe w niewłaściwy sposób. Jak skorzystać ze swoich praw opisujemy w Polityce prywatności.
Chcesz dowiedzieć się więcej o zasadach przetwarzania i ochrony danych osobowych w związku z korzystaniem z Serwisu mikroPorady?
Nasza strona używa plików Cookies. Korzystając z niej akceptujesz naszą Politykę Cookies i wyrażasz zgodę na używanie plików Cookies według aktualnych ustawień swojej przeglądarki. Poznaj szczegóły i możliwości ustawień w plików Cookies.
//=hUrl::getPageUrl(getConfig('mikroporady', 'paymentsPageId'))?>
//=t('!_DONATE_FORM_HEADER')?>
//=TPL_URL?>
//=TPL_URL?>
//=t('Wybierz lub wpisz kwotę darowizny')?>
//=t('Wesprzyj nas i odbierz poradnik:')?>
//=TPL_URL?>
Załóż konto, by w pełni korzystać z bezpłatnego wsparcia w prowadzeniu firmy
Rejestracja zajmie Ci 1 minutę.
Dostajesz bezpłatny dostęp do niezbędnej wiedzy i informacji.
pobieraj za darmo wzory dokumentów z komentarzem prawnym,
Wiemy jednak, że jako mikroprzedsiębiorca masz niewiele czasu na zgłębianie całości dokumentów, więc przygotowaliśmy skrót najważniejszych zapisów:
Gromadzimy tylko te dane osobowe, które są niezbędne do świadczenia usługi mikroPorady.pl, takie jak np. Twój adres e-mail.
Aby rozwijać aplikację i zapewniać lepszą jakość bezpłatnych usług, gromadzimy anonimowe dane zbiorcze w zakresie sposobu korzystania z mikroPorady.pl.
Dobroczynny serwis mikroPorady.pl należy wyłącznie do nas. Ale wszystko, co zamieścisz na swoim koncie, pozostaje Twoją 100% własnością. Bez Twojej zgody nigdy nie udostępnimy tych materiałów podmiotom trzecim.
Nasz serwis jest również w 100% zgodny z RODO. W każdej chwili możesz uzyskać dostęp do swoich danych, sprawdzić gdzie i w jaki sposób są one przechowywane. Oczywiście w dowolnym momencie możesz je również usunąć.
Wiemy jednak, że jako mikroprzedsiębiorca masz niewiele czasu na zgłębianie całości dokumentów, więc przygotowaliśmy skrót najważniejszych zapisów:
Gromadzimy tylko te dane osobowe, które są niezbędne do świadczenia usługi mikroPorady.pl, takie jak np. Twój adres e-mail.
Aby rozwijać aplikację i zapewniać lepszą jakość bezpłatnych usług, gromadzimy anonimowe dane zbiorcze w zakresie sposobu korzystania z mikroPorady.pl.
Dobroczynny serwis mikroPorady.pl należy wyłącznie do nas. Ale wszystko, co zamieścisz na swoim koncie, pozostaje Twoją 100% własnością. Bez Twojej zgody nigdy nie udostępnimy tych materiałów podmiotom trzecim.
Nasz serwis jest również w 100% zgodny z RODO. W każdej chwili możesz uzyskać dostęp do swoich danych, sprawdzić gdzie i w jaki sposób są one przechowywane. Oczywiście w dowolnym momencie możesz je również usunąć.
Na podany adres e-mail wysłany został link aktywujący konto.
Przypomnienie hasła
Na podany adres e-mail wysłany został link do zmiany hasła.
Gdy potrzebujesz
porady, u nas zawsze
ją otrzymujesz*
*Czy wiesz, że aż 96% mikro firm zapewnia 75% wszystkich wpływów z podatków i wytwarza 51% zysku gospodarki kraju? A czy wiesz, że tylko niewielkiej liczbie udaje się utrzymać na rynku dłużej niż rok z powodu braku dostatecznej wiedzy, znajomości przypisów i kompetencji?
A czy wiesz, że...
Ty też możesz coś dla nas
zrobić, abyśmy mogli dalej działać
i skutecznie Cię wspierać?
KRS 0000318482
Skopiuj KRS
Wpisz nasz KRS w Deklaracji Podatkowej Twój e-PIT!
Przechodzisz właśnie do usługi Twój e-PIT Ministerstwa Finansów
Aby skutecznie przekazać 1,5% na Projekty Fundacji
mikroPorady.pl i jestemSzefem.pl
wystarczy wpisać:
KRS 0000318482
Skopiuj KRS
lub wyszukać na liście:
Akademia Liderów Innowacji i Przedsiębiorczości
Fundacja dr Bogusława Federa