Umowa o świadczenie usług inspektora ochrony danych – IOD

Obowiązek zawarcia umowy z inspektorem danych osobowych nałożony został w art. 37 RODO.

Zgodnie z przedmiotowym artykułem administrator i podmiot przetwarzający wyznaczają inspektora ochrony danych, zawsze gdy:

a) przetwarzania dokonują organ lub podmiot publiczny, z wyjątkiem sądów w zakresie sprawowania przez nie wymiaru sprawiedliwości;
b) główna działalność administratora lub podmiotu przetwarzającego polega na operacjach przetwarzania, które ze względu na swój charakter, zakres lub cele wymagają regularnego i systematycznego monitorowania osób, których dane dotyczą, na dużą skalę; lub
c) główna działalność administratora lub podmiotu przetwarzającego polega na przetwarzaniu na dużą skalę szczególnych kategorii danych osobowych, o których mowa w art. 9, lub danych osobowych dotyczących wyroków skazujących i czynów zabronionych, o czym mowa w art. 10.

Jeżeli jesteś jednym ze wskazanych powyżej podmiotów powinieneś zawrzeć umowę z Inspektorem Danych Osobowych.

Taka umowa nie należy do grupy umów nazwanych, teoretycznie więc jej postanowienia mogą być kształtowane swobodnie przez strony. Należy jednak pamiętać, że zakres umowy powinien wynikać z przepisów RODO. Umowa z inspektorem danych osobowych może zostać zawarta w szczególności w formie umowy zlecenia bądź umowy o świadczenie usług.

Czy wiesz, że aż 96% mikro firm zapewnia 75% wszystkich wpływów z podatków i wytwarza 51% zysku gospodarki kraju?

A tylko niewielkiej liczbie udaje się utrzymać na rynku dłużej niż rok bez dostatecznej wiedzy i znajomości przepisów.

A czy wiesz, że...

Ty też możesz coś zrobić, abyśmy mogli dalej działać i skutecznie Cię wspierać?

KRS 0000318482

Przejdź do Twój e-PIT

Masz nietypowy problem?

Zapytaj naszego eksperta

Szukasz innego wzoru dokumentu?

Skorzystaj z wyszukiwarki