Uwaga #1: Umowa - wstęp

Umowa sprzedaży online

Umowy zawierane na odległość, w tym umowę sprzedaży na odległość za pomocą sieci Internet, reguluje obok Kodeksu cywilnego Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2017 poz. 683). Umową zawieraną na odległość zgodnie z art. 2 pkt 2 ustawy o prawach konsumenta jest umowa zawarta z konsumentem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość, bez jednoczesnej fizycznej obecności stron, z wyłącznym wykorzystaniem jednego lub większej liczby środków porozumiewania się na odległość do chwili zawarcia umowy włącznie.

Wzorcami umów posługują się sklepy internetowe. Produkty prezentowane na stronie internetowej są propozycją do zawarcia umowy. Robiąc zakupy w sklepach internetowych, wkładamy do „wirtualnego koszyka" określone produkty, o określonej cenie i właściwościach, a klikając przycisk „dalej" przechodzimy do kolejnych etapów transakcji, decydując o sposobie płatności, dostawie itp.
Konkretyzacja umowy, co do przedmiotu, czyli towarów i cen może nastąpić w różny sposób za pomocą interaktywnych formularzy, online, akceptacji zamówienia lub zlecenia, przesyłanych pocztą elektroniczną.