Uwaga #5: Parametry świadczonych usług - paragraf 3

Umowa o zapewnienie sprawności informatycznej i dostępu do Internetu

Przedsiębiorcy powinni dokładnie określić parametry świadczonych usług oraz terminy na podejmowanie działań monitoringu przez strony. Przykładowo należy określić czas reakcji na zgłoszenie awarii czyli czas od zgłoszenia awarii przez Zamawiającego do potwierdzenia lub zaprzeczenia jej związku z wykonywaniem usługi przez służby techniczne Wykonawcy, czas niedostępności, czyli wyrażony w godzinach parametr określający sumę wszystkich okresów usuwania awarii w danym miesiącu kalendarzowym oraz dostępność miesięczną usługi. Dostępność miesięczną można wyliczyć jako odsetek godzin dostępności Internetu w skali miesiąca według następującego wzoru

Dostępność miesięczna = (720 – Czas Niedostępności)/720*100%.

Ważne przy tym jest świadome sprecyzowanie pojęć awarii lub „braku dostępu" i kogo obejmuje monitoring funkcjonowania serwisu w części „dostępu".