Uwaga #3: Przedmiot umowy - paragraf 1

Umowa  o wyrażenie zgody i udostępnieniu powierzchni w obszarze nieruchomości gruntowych i/lub nad nimi dla działań marketingowych

Udostępnienie nieruchomości dla prowadzenia działań marketingowych może nastąpić na podstawie najmu; należy uznać, że to najbardziej dogodna forma prawna celem zabezpieczenia interesów obu stron. Najemca uzyskuje prawo do dysponowania nieruchomością dla prowadzenia działalności marketingowej; może ona przybrać formę „outdoor marketing", a w szczególności reklamy zewnętrznej prowadzonej w nietypowy, a więc przyciągający uwagę sposób. Jednak czasami bardziej adekwatna może się okazać umowa dzierżawy np. e względu na czas trwania i możliwość osiągania pożytków. Na przykład można wskazać eksponowanie treści reklamowych na balonie umocowanym na nieruchomości, który się nad nią unosi – w jej granicach. W takim wypadku należy szczegółowo określić parametry nośnika reklamowego, jego wielkość, materiały oraz zwłaszcza sposób zamocowania zapewniający bezpieczeństwo. Działalność promocyjna może być prowadzona w formie rzutowania projekcji reklamowej na ścianę pozbawioną okien. Może to być przykładowo ściana magazynu, czy obiektu logistycznego; może to być też holowizja czy obraz laserowy / przestrzenny.

Zobacz:
Wzory umów najmu, w tym uniwersalny wzór na najem powierzchni
Wzór umowy dzierżawy