Uwaga #11: Prawa autorskie - paragraf 5

Umowa o reklamę prasową

Istotne przy umowach o reklamę mogą również okazać się przepisy zawarte w Ustawie z dnia 4 lutego 1994 roku o prawie autorskim i prawach pokrewnych. Trzeba bowiem mieć na uwadze, że sam przedmiot reklamy może przybierać różne formy np. dzieła słowno-muzycznego, plastycznego, audiowizualnego, fotograficznego. Przy jego tworzeniu możliwe jest używanie różnych technik np. posługiwanie się rysunkiem, muzyką, elementami graficznymi. W tym zakresie mogą więc powstawać utwory mające charakter twórczy. Ważne jest, aby Strony wprowadziły do umowy właściwe postanowienia mając na uwadze, iż w rozumieniu ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych prawa autorskie obejmują każdy przejaw działalności twórczej o indywidualnym charakterze, ustalony w jakiejkolwiek postaci, niezależnie od wartości, przeznaczenia i sposobu wyrażenia.