Uwaga #3: Przedmiot umowy - paragraf 1

Umowa o promocję/reklamę w lokalu innego przedsiębiorcy

Podstawowym elementem świadczenia umowy jest udostępnienie (poprzez najem) części powierzchni w lokalu przedsiębiorcy, celem umożliwienia danemu przedsiębiorcy prowadzenia działalności promocyjnej lub reklamowej. Najem jest umową nazwaną – czyli stypizowaną w przepisach kodeksu cywilnego[1] (art. 659 – 679 oraz art. 680 – 692 które dotyczą najmu lokalu).

Wzory umów najmu, w tym uniwersalny wzór na najem powierzchni, są zamieszczone pod adresem: https://mikroporady.pl/wszystkie-wzory-umow-i-regulaminow-2/item/47-umowa-najmu-lokalu-i-powierzchni.html dlatego tu uwagi skoncentrujemy na kwestiach związanych z działalnością promocyjną lub reklamową.

Przyjęliśmy, iż działalność promocyjna będzie prowadzona w ramach stoiska urządzonego przez najemcę na powierzchni, wynajętej mu w tym celu w lokalu przez wynajmującego.

Natomiast przedmiotem umowy o reklamę, ściślej o umożliwienie prowadzenia reklamy w lokalu będzie najem powierzchni reklamowej lub służącej emisji reklamy.

--


[1] 

Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz.U.2020.1740 t.j.)