Uwaga #5: Reklama radiowa poprzez lokowanie produktu - paragraf 1

Umowa o emisję reklamy radiowej/lokowanie produktu w audycji radiowej

Na wstępie należy zauważyć, iż taka umowa nienazwana (czyli nie stypizowana w ustawach), obejmuje w istocie dwie umowy.

Pierwsza z nich to zawsze jest umowa o dzieło – w zakresie przygotowania reklamy czyli w postaci ulokowania wizerunku, nazwy produktu/usługi w audycji radiowej. Do zobowiązań stron w zakresie tej umowy będą miały zastosowanie i to wprost przepisy umowy o dzieło z Kodeksu cywilnego (art. 627 – art. 646 Kc).

Druga umowa może być umową nienazwaną – umową o wykonanie usługi – konkretnie o emisję reklamy (do niej należy odnieść uwagi zamieszczone wyżej), do której stosujemy przepisy o zleceniu. Jednak dla uproszczenia i w interesie usługobiorcy lepiej, aby całość była umową rezultatu czyli o dzieło.