Umowa o emisję reklamy radiowej/lokowanie produktu w audycji radiowej

Pomimo wzrostu popularności reklamy w Internecie, w dalszym ciągu przedsiębiorcy korzystają z reklamy dźwiękowej emitowanej w stacjach radiowych. W związku z tym zamieszczamy – jako pierwszą wersję - przykładowy projekt umowy o emisję przygotowanej już (nagranej) reklamy w radio. Wzór zawiera, co należy zastrzec, tylko postanowienia podstawowe. Należy zaznaczyć, iż najczęściej przedsiębiorcy prowadzący stacje radiowe lub oferujący usługi agencyjne w zakresie zrealizowania reklamy radiowej posiadają własne i najczęściej rozbudowane wzory umowne; niemniej prezentowany poniżej wzór może być wykorzystany przez przedsiębiorcę w trakcie negocjacji z przedsiębiorcami prowadzącymi emisję radiową.

Dla uproszczenia przyjęliśmy, iż przedsiębiorca przekazuje nadawcy projekt reklamy dźwiękowej do wyemitowania, przygotowany przez dowolną firmę, agencję czy dom radiowy albo wręcz przez własny zespół. Zamieszczamy – jako drugą wersję - również wzór umowy obejmującej szczególny rodzaj reklamy dźwiękowej w radio – mianowicie w formule lokowania produktu (angl. product placement). Zdecydowaliśmy się wyodrębnić ten rodzaj umowy dla zachowania przejrzystości dokumentów.

Przyjęliśmy, dla uproszczenia, iż stronami umowy są;
- przedsiębiorca, który chciałby go zareklamować poprzez ulokowanie produktu w audycji radiowej,
- przedsiębiorca, który jest jednocześnie producentem i nadawcą audycji radiowych, który w porozumieniu z kontrahentem, przygotowuje lub będzie emitował zamówioną przez siebie audycję zawierającą lokowanie produktu.

Masz nietypowy problem?

Zapytaj naszego eksperta

Szukasz innego wzoru dokumentu?

Skorzystaj z wyszukiwarki