Uwaga #11: Wynagrodzenie - paragraf 4

Umowa o emisję reklamy radiowej/lokowanie produktu w audycji radiowej

Wynagrodzenie za emisję reklamy będzie uzależnione od ilości emisji oraz od tego w jakim czasie będzie się ona odbywać. Powszechnie przyjmuje się, iż godziny popołudniowo – wieczorne są wyceniane wyżej niż pozostałe (tzw. prime time).

W przypadku umowy o lokowanie produktu, wynagrodzenie będzie przysługiwało usługodawcy z odrębnych od siebie tytułów prawnych.

Pierwszy z nich to umowa o dzieło (umowa rezultatu) – reklama w postaci lokowania produktu stanowiąca część składową audycji, przygotowana przez nadawcę. W tym miejscu proponujemy zastrzec, iż wynagrodzenie za przeniesienie majątkowych praw autorskich jest zawarte w ramach wynagrodzenia z tytułu umowy o dzieło.

Drugi z nich to umowa o wyemitowanie reklamy, którą proponujemy ukształtować jako umowę o rezultat.