Uwaga #4: Prawa i obowiązki Stron - paragraf 3

Umowa dystrybucji artykułów spożywczych

Umowa dystrybucji jest umową wzajemną, strony mogą więc wzajemnie oczekiwać od siebie profesjonalnego przygotowania do prowadzenia działalności handlowej, a w tym dystrybucyjnej. Poza głównym celem umowy jakim jest dystrybucja artykułów na rynku, strony mogą dodatkowo wpisać obowiązki Dystrybutora takie jak m.in. spedycji, przepakowania w opakowania zbiorcze, promocji, reklamie, logistyce, transporcie, zbieraniu zamówień. Dystrybutor nie może podejmować działań nieuczciwej konkurencji, które mogły by narazić dobre imię Producenta, godzić w jego renomę, naruszyć jego podstawowy interes gospodarczy bądź narazić go na szkody poprzez zastosowanie przez Dystrybutora niewłaściwej polityki marketingowej i handlowej. Producent natomiast powinien udostępniać wszelkie informacje o produkcie, udzielać rękojmi, przyjmować zwroty i reklamacje. W zakresie uzgodnionym dla reklamacji produktów może być zastosowany upust na reklamacje i zwroty z rękojmi i np. upust w cenie 1% na zwroty. Dystrybutor bierze na siebie wówczas utylizacje zwrotów o ile się na nie umówiono.