Umowa dystrybucji artykułów spożywczych

Prowadząc działalność, możesz zawrzeć umowę dystrybucji z Dystrybutorem. Umowa dystrybucji należy do umów nienazwanych, które można sporządzać na podstawie art. 3531 Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 Kodeks Cywilny.

W ramach zawartej umowy dystrybucji, producent, prowadzi sprzedaż swoich produktów korzystając z usług lub przez Dystrybutora. W umowie dystrybucji Przedsiębiorca najczęściej zobowiązuje się do sprzedaży artykułów Dystrybutorowi, który towar kupi, zapłacić za niego, a następnie odsprzeda osobom trzecim w swoim imieniu i na swój rachunek w terminach i ilościach przez siebie określonych. Takim dystrybutorem są także „hurtownie", pośrednicy handlowi lub agencji, którzy obok umów agencji podejmują się też dystrybucji na swoje ryzyko)

Nabycie oraz sprzedaż towarów, a więc dystrybucja na własny rachunek opiera się na uzyskaniu przez Dystrybutora prawa do świadczenia we własnym imieniu i na własny rachunek usług niezależnych lub związanych z odsprzedażą towarów.

Czy wiesz, że aż 96% mikro firm zapewnia 75% wszystkich wpływów z podatków i wytwarza 51% zysku gospodarki kraju?

A tylko niewielkiej liczbie udaje się utrzymać na rynku dłużej niż rok bez dostatecznej wiedzy i znajomości przepisów.

A czy wiesz, że...

Ty też możesz coś zrobić, abyśmy mogli dalej działać i skutecznie Cię wspierać?

KRS 0000318482

Przejdź do Twój e-PIT

Masz nietypowy problem?

Zapytaj naszego eksperta

Szukasz innego wzoru dokumentu?

Skorzystaj z wyszukiwarki