Uwaga #1: Charakter kontraktu menadżerskiego - wstęp

Kontrakt menedżerski

Kontrakt menadżerski, nazywany także umową menadżerską czy też umową o zarządzanie jest umową nienazwaną, co oznacza, że jej essentialia negotii (postanowienia istotne) nie są uregulowane w przepisach Kodeksu cywilnego dotyczących umów nazwanych (Część III Zobowiązania). Dlatego też istotne jest, aby strony zawarły najważniejsze postanowienia w treści umowy. Chodzi tu zwłaszcza o zapisy dotyczące obowiązków i uprawnień menadżera, zasad wynagrodzenia, zakazu konkurencji czy obowiązku zachowania tajemnicy. O tych postanowieniach czytaj dalej w kolejnych uwagach.

Do umowy prawa cywilnego nienazwanej polegającej na świadczeniu usług stosuje się jednak odpowiednio przepisy Kodeksu cywilnego o zleceniu. W myśl bowiem art. 750 k.c., do umów o świadczenie usług, które nie są uregulowane innymi przepisami, stosuje się odpowiednio przepisy o zleceniu.