Uwaga #7: Zmiana zakresu obowiązków - paragraf 1

Aneks do umowy - porozumienie stron w sprawie zmiany warunków pracy

Należy precyzyjnie określić, jaki jest nowy zakres obowiązków pracownika i od kiedy on obowiązuje, celem uniknięcia możliwych sporów. Do obowiązków pracodawcy należy zapewnienie, iż od daty zmiany pracownik będzie miał możliwość świadczenia pracy na nowych warunkach. Również należy przyjąć, iż tego rodzaju zmiana powinna być wprowadzona z odpowiednim wyprzedzeniem, celem umożliwienia zarówno pracownikowi jak i pracodawcy przygotowanie się do nowego zakresu pracy pracownika (przeprowadzanie ewentualnej zmiany struktury, reorganizacja w jednostce organizacyjnej, likwidacja stanowiska pracy). W tym miejscu należy rekomendować wprowadzenie przez przedsiębiorcę odpowiedniego regulaminu organizacyjnego w przedsiębiorstwie; por. wzór: https://mikroporady.pl/wzory-dokumentow/zarzadzanie/item/28-regulamin-organizacyjny.html

W przypadku gdy zwiększenie zakresu obowiązków pracownika wiąże się z przejęciem obowiązków/ spraw /projektów prowadzonych dotychczas (a niezakończonych) przez innego pracownika, pracodawca powinien szczegółowo określić jakie i na jakim etapie sprawy /projekty przejmuje pracownik, którego zakres obowiązków ulega zwiększeniu i zastosować protokół przejęcia obowiązków (stanowiska pracy w tym akt).