Uwaga #3: Telepraca - punkt I

Regulamin pracy świadczonej poza lokalem przedsiębiorstwa/online

Telepraca to nowa forma organizacji pracy. Jej charakter, miejsce oraz wykonywanie, porządek i organizacja mogą być kształtowane przez użycie zaawansowanych technologii informatyczno-komunikacyjnych wykorzystujących możliwości przetwarzania informacji. Właśnie ta ostatnia cecha jest wyróżnikiem telepracy. Na jej określenie stosuje się różne pojęcia, takie jak: teleworking, telecomuting, zdalna praca biurowa (remote office work, remote working), domowa praca przemysłowa (industrial homework), elektroniczna praca w domu (telehomework, electronic homeworking, homework), praca sieciowa (networking), domowe sterowanie przetwarzaniem danych (home-distributed data processing), elastyczne miejsce (flexi place).

Podstawowymi cechami telepracy odróżniającymi ją od zwykłej pracy są:
- wykonywanie pracy poza formalnym i tradycyjnym miejscem i czasem pracy,
- wykonywanie pracy samodzielnie i zdalnie, tzn. bez bezpośredniego kontaktu z pracodawcą,
- wykonywanie pracy przy użyciu nowoczesnych technologii telekomunikacyjnych i przetwarzania informacji, które są wykorzystywane dla celów komunikacji z pracodawcą, klientami, dostawcami i kooperantami.