Uwaga #5: Wynagrodzenie i wydatki - paragraf 5

Umowa z agencją medialną

Tak jak wspomnieliśmy w U2, wynagrodzenie, czy też koszty związane z wydatkami na działalność PR zależeć będą od rodzaju usług świadczonych przez agencję oraz charakteru umowy – o współpracy czy też przedmiotu konkretnego projektu. W przypadku tej pierwszej umowy najprostszym rozwiązaniem będzie ustalenie w umowie miesięcznego/rocznego wynagrodzenia, z zachowaniem możliwości zawarcia aneksu do umowy w przyszłości, jeśli pojawiłaby się potrzeba ustalenia nowego zakresu, a więc i dodatkowych wydatków związanych z kosztownymi przedsięwzięciami bądź nie mieszczącymi się w działaniach opisanych w załączniku określającym przedmiot umowy.

Natomiast w przypadku umowy zawartej w celu wykonania konkretnego projektu, agencja wcześniej przygotowuje wydatki związane z realizacją takiego przedsięwzięcia i w postaci kosztorysu dokonuje ich zestawienia. Będą to wówczas zarówno wydatki stanowiące wynagrodzenie osób zajmującym się projektem, organizacją przedsięwzięcia (wydatki wewnętrzne), jak i wydatki zewnętrzne związane z wynajmem sal, sprzętu audiowizualnego, druku materiałów, prezentów itd., czy ze zlecaniem określonych działań lub zamówieniem utworów u innych osób.