Uwaga #4: Tytuły wynagrodzeń wg postanowień umowy - paragraf 2

Umowa o zarządzanie w spółce - Wariant 2

Wynagrodzenie członka Zarządu z tytułu pełnienia funkcji może być wypłacane na podstawie umowy o pracę, umowy zlecenia, umowy o warunkach sprawowania funkcji członka Zarządu - kontraktu menedżerskiego, można również nie zawierać odrębnej umowy, zaś wynagrodzenie z tytułu pełnienia funkcji może być każdorazowo ustalane uchwałą Wspólników, lub uchwałą Rady Nadzorczej, tak co do wysokości, jak i terminów wypłat. Członek Zarządu, który przyjął sprawowanie swojej funkcji w organie reprezentującym, ma obowiązek wykonywania swoich obowiązków niezależnie od tego, czy jakakolwiek umowa została z nim zawarta i przyznano mu wynagrodzenie, może on otrzymywać wynagrodzenie jedynie np. wtedy, gdy Wspólnicy tak postanowią. Wynagrodzenie z tytułu funkcji w Zarządzie jest wynagrodzeniem za wykonanie obowiązków, świadczenia w postaci „zarządzenia".

Treść umowy menedżerskiej pomiędzy Spółką, a osobą fizyczną – Członkiem Zarządu może zawierać kolejno tytuły wynagrodzeń dla członka Zarządu:
- wynagrodzenie z tytułu wykonywania funkcji w Zarządzie, otrzymywane przez Członka Zarządu na podstawie wyboru w kwocie ustalonej w drodze uchwały Rady Nadzorczej Spółki;
- świadczenia pieniężne z zysku (dywidenda) lub niepieniężne (np. w postaci udziałów/akcji gratisowych finansowanych z zysku dla udziałowców Spółki), regulowane odpowiednimi postanowieniami umowy spółki uchwałami Zgromadzenia i przepisami Regulaminu Zarządu;
- dodatkowe świadczenia niepieniężne, o jakich mowa w treści kontraktu menedżerskiego będące zapewnieniem narzędzi i warunków pracy w koszty przedsiębiorstwa.