Uwaga #3: Stosunek korporacyjny i regulacje wewnętrzne - paragraf 1

Umowa o zarządzanie w spółce - Wariant 2

Stosunek członkostwa w Zarządzie Spółki jest regulowany przepisami Kodeksu spółek handlowych, który zawiera wystarczającą regulację określającą prawa i obowiązki członków Zarządu, a także przepisy dotyczące reprezentacji i prowadzenia spraw Spółki. Członkowie Zarządu mogą pełnić swą funkcję wyłącznie w oparciu o stosunek „organizacyjny" (korporacyjny) bez potrzeby zawierania odrębnej umowy o pracę czy umowę cywilnoprawną. To wystarczające minimum może w ramach stosunków korporacyjnych Spółki właściwymi dla nich aktami, tj. Umową / Statutem, Regulaminem Zarządu, jak i uchwałami władz (Zgromadzenie Wspólników / Walne Zgromadzenie, Rada Nadzorcza) być zmieniane, rozszerzane jak i doprecyzowywane. Tak właśnie w praktyce się dzieje, gdyż przepisy k.s.h. są zbyt ogólne, i w rzeczywistości nie ma możliwości, aby Zarząd permanentnie obradował na posiedzeniach dla podejmowania decyzji w każdej sprawie.

Oczywiście powyższe rozwiązania standardowe i charakterystyczne dla spółek, nie wykluczają możliwości przykładowo zawierania umów umowę o zarządzanie z zarządcą (dyrektorem) danego działu, czy pionu przez przedsiębiorcę prowadzącego działalność gospodarczą w zakresie swojego przedsiębiorstwa.