Uwaga #3: Produkt - paragraf 1

Umowa o zaprojektowanie identyfikacji wizualnej produktu

Koncepcja wizualna i inne działania promocyjne muszą być dostosowane do wizerunku i polityki firmy oraz rodzaju i cech samego produktu. Produktem może być nie tylko towar (rzecz), ale również usługa. Oczywiście w przypadku usługi nie mamy do czynienia z dobrem materialnym, wobec czego kreowanie wizerunku tego typu produktu będzie polegało na innym zespole działań promocyjnych niż w przypadku towaru. W szczególności nie będzie miało miejsca projektowanie opakowania czy też etykiety umieszczanej na towarze. Do dyspozycji pozostaje jednak w dalszym ciągu bogaty wachlarz działań promocyjnych, na który składają się chociażby różnego rodzaju materiały reklamowe, nazwa i hasła promocyjne dla danej usługi itd. Aby działania kreacyjne i promocyjne odniosły sukces istotne jest dokładne opisanie samego produktu. W umowie należy sprecyzować, czy przedsiębiorca oczekuje stworzenia koncepcji wizualnej, promocji konkretnego produktu, czy określonej serii, rodzaju, a może pewnego standardowego modelu mogącego znaleźć zastosowanie do każdego produktu wytwarzanego przez przedsiębiorcę. Określenia wymaga ponadto, jaki jest to produkt- spożywczy, usługi kosmetyczne, sprzęt budowlany, czy maszyny rolnicze, jakie są jego cechy i właściwości. Oczywiście im bardziej szczegółowy opis produktu, tym bardziej dostosowane do jego specyfiki będą działania Wykonawcy.