Uwaga #2: Zakres przedmiotowy - paragraf 1

Umowa o zaprojektowanie identyfikacji wizualnej produktu

Zakres przedmiotu umowy może być określony szeroko, jak w komentowanym postanowieniu w wariancie B, gdzie podajemy przykładowe elementy składające się na przygotowanie kompleksowej identyfikacji wizualnej produktu, nie tylko „wyglądu” towaru, ale również działań promocyjnych takich, jak przygotowanie treści i prezentacji informacji medialnych o projekcie, gadżetów promocyjnych itd. Zamawiający może bardzo dokładnie określić oczekiwania co do poszczególnych elementów koncepcji wizualnej produktu, np. paleta kolorów, kształt opakowania, jego rozmiar wprowadzając te wytyczne do umowy. Proponowany zakres przedmiotowy może zostać również stosownie do potrzeb zawężony. Przedsiębiorca może zlecić np. wykonanie jedynie projektu opakowania produktu lub oznaczenia graficznego.

Kreowanie wizerunku nie musi ograniczać się do konkretnego produktu (serii, rodzaju) może również obejmować całą Twoją firmę. Identyfikacja wizualna będzie polegać wówczas na budowaniu tożsamości ogółu symboli stosowanych w firmie poczynając od logotypu, tworzenia nazw, poprzez projektowanie stron internetowych, kreacje wystroju wnętrz, aż po papiery firmowe, wizytówki, katalogi reklamowe, koperty firmowe itd.