Uwaga #5: Odpowiedzialność za treść reklamy - paragraf 2

Umowa o usługi marketingowe

Niezwykle ważne jest określenie w treści umowy o usługi marketingu, usługi reklamowe oraz usługi promocji podmiotu odpowiedzialnego za treść reklamy. Ma to zwłaszcza związek z zakazem określonym w art. 16 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, który stanowi katalog otwarty czynów nieuczciwej konkurencji w zakresie reklamy.

Przyjmuje się, że co do zasady odpowiedzialność tę powinien ponosić usługodawca (przedsiębiorca reklamowany), a nie twórca reklamy. Dlatego w naszej wersji umowy proponujemy obowiązek skonsultowania przez usługobiorcę z usługodawcą treści reklamy, jaką chce opublikować. Jednaże zwracamy także uwagę na przepis art. 17 ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, zgodnie z którym czynu nieuczciwej konkurencji dopuszcza się również agencja reklamowa albo inny przedsiębiorca, który reklamę opracował.