Uwaga #4: Oferta - paragraf 2

Umowa o sprzedaż i dostarczenie produktów dla sklepu internetowego

Oferta to w rozumieniu proponowanej umowy po prostu szczegółowy wykaz produktów oferowanych przez hurtownię lub producenta, sprzedawcy do sprzedaży w sklepie internetowym, która zawiera minimalny zakres informacji wymagany dla przedstawienia danego produktu do sprzedaży detalicznej. W wersji B przewidzieliśmy „klasyczną" ofertę przekazywaną w wybrany przez przedsiębiorców sposób, z odpowiednim wyprzedzeniem i odpowiednim okresem obowiązywania, umożliwiającym złożenie zamówienia w hurtowni. Natomiast w Wersji A przedstawiliśmy możliwość zintegrowania systemów elektronicznych hurtowni i sklepu internetowego. Oczywiście przedstawione zapisy są przykładowe i muszą uwzględniać konkretne wymogi techniczne systemu, jednakże zasadniczo integracja systemów polega na pobraniu do sklepu internetowego pełnej oferty produktowej producenta (z hurtowni) zawierającej m.in.: nazwy produktów, ceny, stany magazynowe, a także zdjęcia i szczegółowe opisy. W ten sposób przedsiębiorcy nie muszą sterować platformą manualnie, przesyłać każdorazowo informacji o produkcie, opisów, zdjęć i aktualizować danych na stronach. Kilka razy dziennie przeprowadzane się aktualizacje stanów magazynowych i cen. Wybierając dostawcę, sprzedawca może mieć do czynienia z już dedykowanym oprogramowaniem, gdyż hurtownia może już być połączona z innymi e-sklepami. Oczywiście zawsze należy sprawdzić koszt takiej usługi i oszacować, czy korzystanie z innych modeli współpracy z dostawcą nie okaże się w danych warunkach korzystniejsze.

Zobacz też: Instrukcja: wprowadzanie ofert i cenników na stronę internetową oraz przyjmowanie ofert drogą elektroniczną.