Uwaga #1: Założenia ogólne - wstęp

Regulamin sprzedaży

Pamiętaj, iż przed wykorzystaniem jakiegokolwiek wzorca regulaminu należy bardzo starannie dostosować jego treść do zmieniających się w czasie przepisów prawa jak również do działalności którą zamierzasz prowadzić z wykorzystaniem danego wzorca. W szczególności należy zwrócić uwagę na przepisy dotyczące ochrony praw konsumenta wprowadzające bardzo daleko idące ograniczenia w zakresie również swobody umów.

W Regulaminie sprzedaży (regulującym także procedurę reklamacyjną) istotne jest, iż stanowi on jedną z wewnętrznych procedur (regulaminów) funkcjonujących w przedsiębiorstwie i stanowi akt wewnętrznej regulacji, w której rozstrzygnięcie co do zakresu przedmiotowego, formy należy do indywidualnych decyzji samego przedsiębiorcy. Taka procedura jako regulamin w znaczeniu art. 384 k.c. może stać się także ogólnymi warunkami wiążącymi kontrahenta albo konsumenta, o ile spełnione zostaną odpowiednie warunki (patrz pkt 1 Procedury i KO1). Nie ma tu sztywnych reguł, wzorów, które narzucałyby określone rozwiązania; lecz oczywiście zgodnie z funkcjonującymi w praktyce obrotu standardami, da się wyodrębnić pewne stałe, zasadnicze elementy przy podejściu funkcjonalnym (dla procesu stosowania w praktyce). Jeżeli Kupujący przyjmie tę procedurę do wiadomości i stosowania, to stanie się ona częścią postanowień Umowy sprzedawcy.