Wielkość tekstu
Kontrast serwisu

Mikroporady są czymś wyjątkowym. Są jak poradniki na półce każdego polskiego mikro przedsiębiorcy. W świecie Internetu są małym zakamarkiem praktycznej wiedzy, w którym można znaleźć prawie wszystko o prowadzeniu małej firmy.

Aby chronić naszą niezależność, nigdy nie publikowaliśmy i nie będziemy publikować reklam. Utrzymujemy się z darowizn o średniej wysokości 20 zł, w tym także z wpłat z 1% Podatku.

Proszę, pomóż nam zbierać pieniądze i ulepszać Mikroporady. Czytaj więcej...

Wszystkie wzory umów i regulaminów

Jako przedsiębiorca, prędzej czy później, będziesz zainteresowany korzystaniem z usług marketingowych, promocyjnych lub reklamowych. Usługi takie mają na celu wypromowanie marki oraz sprzedawanego towaru czy oferowanych usług. Mogą one wpłynąć na polepszenie Twojej pozycji na rynku. Przedsiębiorcy często korzystają z usług agencji reklamowych lub innych podmiotów oferujących przygotowywanie akcji marketingowych czy promocyjnych. Poniżej możesz zobaczyć przykładową umowę o świadczenie tego typu usług.

Umowa o opracowanie znaku towarowego produktu, czy inaczej tzw. logo firmy, znaku słowno-graficznego logotypu musi być oparta m. in. na przepisach regulujących uprawnienia i obowiązki stron umowy o dzieło. Nie ulega bowiem wątpliwości, że projekt takiego oznaczenia jest niczym innym jak dziełem w rozumieniu Kodeksu cywilnego (z tego względu radzimy zajrzeć do uwag i komentarzy do umów o dzieło już dostępnych w serwisie mikroporady.pl) . Z drugiej strony należy pamiętać, że takie dzieło jest jednocześnie „utworem” w rozumieniu Ustawy Prawo autorskie i prawa pokrewne (ma bowiem zindywidualizowany charakter i jest wynikiem twórczej pracy). Ma to doniosłe konsekwencje w zakresie możliwości korzystania z logotypu.

Budowanie wizerunku nie tylko Twojej firmy jako całości marki konkretnego produktu oraz zapewnienie jej rozpoznawalności wymaga podjęcia różnego rodzaju działań marketingowych. Przedstawiona Umowa o opracowanie identyfikacji wizualnej może być właśnie pierwszym krokiem w budowaniu strategii marketingowej firmy. Opracowanie identyfikacji wizualnej jest przedmiotem przedstawionej tu Umowy i zmierza do wykreowania wizerunku produktu oferowanego przez Państwa firmę (towaru lub usługi) w sposób kompleksowy, bądź na stworzeniu dla niego wybranych elementów identyfikacji, takich jak np.: nazwa, znaki graficzne, opakowanie.

Przedmiotem takiej umowy mogą być bardzo różne usługi, począwszy od standardowych – opracowywanie strategii kształtowania wizerunku, materiałów prasowych, organizacja spotkań z dziennikarzami, po bardziej skomplikowane – tzw. PR korporacyjny, działania za pośrednictwem social media czy wreszcie budowanie wizerunku firmy wśród uczestników rynku kapitałowego. Agencje medialne zajmują się również pozyskiwaniem informacji z rynku, na którym działa klient, ich przetwarzaniem, a następnie przekazywaniem klientowi, w celu ewentualnego wykorzystania albo dalszego rozpowszechniania. Wachlarz usług jest zatem bardzo szeroki i w zasadzie nieograniczony, zwłaszcza że rodzaje będących w użyciu środków masowego przekazu, a w konsekwencji strategie reklamowe ulegają bardzo częstym zmianom.

Popularność reklamy w internecie wzrasta w ogromnym tempie. Jako przedsiębiorca, posiadający własną stronę internetową możesz zarabiać na swojej stronie dzięki reklamom umieszczanym na niej. Z drugiej strony możesz też reklamować swoje przedsiębiorstwo na stronie internetowej należącej do innego podmiotu. W związku z tym poniżej przedstawiamy projekt umowy o umieszczenie reklamy/baneru reklamowego na stronie www/portalu internetowym.

Pomimo wzrostu popularności reklamy w Internecie, w dalszym ciągu przedsiębiorcy korzystają z reklamy dźwiękowej emitowanej w stacjach radiowych. W związku z tym zamieszczamy – jako pierwszą wersję - przykładowy projekt umowy o emisję przygotowanej już (nagranej) reklamy w radio. Wzór zawiera, co należy zastrzec, tylko postanowienia podstawowe. Należy zaznaczyć, iż najczęściej przedsiębiorcy prowadzący stacje radiowe lub oferujący usługi agencyjne w zakresie zrealizowania reklamy radiowej posiadają własne i najczęściej rozbudowane wzory umowne; niemniej prezentowany poniżej wzór może być wykorzystany przez przedsiębiorcę w trakcie negocjacji z przedsiębiorcami prowadzącymi emisję radiową. Dla uproszczenia przyjęliśmy, iż przedsiębiorca przekazuje nadawcy projekt reklamy dźwiękowej do wyemitowania, przygotowany przez dowolną firmę, agencję czy dom radiowy albo wręcz przez własny zespół. Zamieszczamy – jako drugą wersję - również wzór umowy obejmującej szczególny rodzaj reklamy dźwiękowej w radio – mianowicie w formule lokowania produktu (angl. product placement). Zdecydowaliśmy się wyodrębnić ten rodzaj umowy dla zachowania przejrzystości dokumentów.

Przedsiębiorcy często promują lub reklamują swoje towary lub usługi w lokalach innych przedsiębiorców. Należy rozróżnić pomiędzy umożliwieniem prowadzenia danemu przedsiębiorcy tych działań w lokalu innego przedsiębiorcy (co jest przedmiotem prezentowanego wzoru umowy), od świadczenia danemu przedsiębiorcy usług reklamowych lub promocji jego towarów lub usług przez innego przedsiębiorcę. W pierwszym wypadku chodzi o najczęściej udostępnienie (poprzez wynajęcie) określonej powierzchni w lokalu, natomiast w drugim mamy świadczenie usług (reklamy lub promocji).  Poradę co do prowadzenia działalności marketingowej oraz reklamy przez mikro oraz małego przedsiębiorcę zawiera Instrukcja: Marketing i reklama w mikro i małym przedsiębiorstwie.

Umowa o reklamę prasową jest umową nienazwaną, do której stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego o świadczeniu usług na warunkach zlecenia na zasadzie art. 750 k.c. Strony zawierające umowę mogą ułożyć stosunek prawny według swego uznania, byleby jego treść lub cel nie sprzeciwiały się właściwości (naturze) stosunku, ustawie ani zasadom współżycia społecznego (zasada swobody umów). W przypadku usług reklamowych przedsiębiorca powinien pamiętać o przestrzeganiu przepisów określonych w ustawie o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji z 16 kwietnia 1993 roku, a w szczególności zakazu reklamy sprzecznej z przepisami prawa lub dobrymi obyczajami i wprowadzającej w błąd.

Przedsiębiorcy często promują lub reklamują swoje towary lub usługi w lokalach innych przedsiębiorców. Poradę co do prowadzenia działalności marketingowej oraz reklamy przez mikro oraz małego przedsiębiorcę zawiera Instrukcja: Marketing i reklama w mikro i małym przedsiębiorstwie.

Prezentowany wzór obejmuje umowę której celem jest umożliwienie prowadzenie działalności promocyjnej w lokalu przedsiębiorcy przez innego przedsiębiorcę, który w tym celu instaluje urządzenie na którym będą wyświetlane materiały promocyjne. Promocja wiąże się informowaniem o towarach lub usługach mającym na celu nakłonienie do ich nabycia, w tym wypadku poprzez emisję materiałów promocyjnych na urządzeniach zamontowanych w lokalu innego przedsiębiorcy. Urządzenie (monitor, ekran, emiter) służące do wyświetlania materiałów promocyjnych najczęściej będzie umieszczone na ścianie lokalu, stąd punktem wyjścia będzie zawarcie przez strony najczęściej umowy najmu, a czasami dzierżawy powierzchni (np. fragmentu ściany) celem umieszczenia na niej tego urządzenia oraz zapewnienia najemcy możliwości podłączenia urządzenia do sieci elektrycznej. W przypadku zamieszczenia w lokalu instalacji służącej do wyświetlania materiałów w przestrzeni (trójwymiarze), najmowi lub dzierżawie będzie podlegała również przestrzeń wyznaczona trójwymiarowo długościami od ścian, sufitu i podłogi.

Przedsiębiorcy często prowadzą różne działania marketingowe, celem zwiększenia sprzedaży lub wypromowania nowych produktów lub usług. Marketing może być skierowany wobec konsumentów a może być skierowany wobec innych przedsiębiorców będących lub mogących być potencjalnymi kontrahentami.

Marketing w najszerszym tego słowa znaczeniu to działania nakierowane na rynek, konsumentów; proces społeczny, w którym jednostki i grupy otrzymują to, czego potrzebują poprzez tworzenie, oferowanie oraz swobodną wymianę z innymi towarów i usług, które posiadają wartość. Wraz z rozwojem powstają różne odmiany (rodzaje) działań marketingowych, przykładowo należy wymienić: ambient marketing, marketing afiliacyjny, marketing cyfrowy, marketing internetowy, marketing mobilny, marketing narracyjny, marketing partyzancki, marketing podstępny, marketing polityczny, marketing sensoryczny, marketing sportowy, marketing szeptany, marketing wielopoziomowy, marketing wirusowy, marketing zapachowy, marketing zwrotny, shopper marketing, social media marketing, marketing w wyszukiwarkach internetowych.

 

Pomóż Nam Działać Szybciej. Jeśli nie My razem, to kto? Bo kiedy, jeśli nie teraz?

Mikroporady.pl w miesiącu odwiedza ponad 40000 unikalnych użytkowników

Przekaż ico-1procent Podatku PIT

KRS: 0000318482 - Wpisz w Deklaracji

Dlaczego warto?

wpłać darowiznę

Odlicz Darowiznę od Dochodu: • do 6% dochodu - osoby fizyczne
• do 10% dochodu - osoby prawne



Wspieraj Mikroporady.pl

Najmniejsze i rodzinne Firmy są najważniejszym „nerwem” naszej gospodarki a mają ograniczony dostęp do fachowej pomocy. My to zmieniamy - przygotowujemy dla nich kompleksowe wsparcie – wzory umów z orzecznictwem i komentarzami, porady, instrukcje,regulaminy, kazusy. W odpowiedzi na przesyłane pytania udzielamy dodatkowych porad, wyjaśnień i interpretacji.

Bez ograniczeń i bezpłatnie, bo chcemy żyć w świecie, gdzie solidarnie wspiera się słabszych. Jest to możliwe dzięki zaangażowaniu ludzi takich jak Ty. Liczy się każda pomoc, jednorazowa wpłata lub comiesięczna.

dalej
 
x

Jeśli czytasz teraz nasze Porady i pomagają, wspomóż nas darowizną 30 zł.